تاثیر ویژگیهای فناوری یادگیری مبتنی بر وب بر سازه‌های مدل پذیرش فناوری دیویس

محمد احمدی ده قطب الدینی؛ محمد شرفی؛ اکبر جدیدی محمد آبادی

دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، ، صفحه 160-125

https://doi.org/10.22054/nms.2024.68618.1414

چکیده
  این مطالعه باهدف بررسی نقش ویژگی‌های فناوری‌های یادگیری مبتنی بر وب در پیش‌بینی سازه‌های مدل پذیرش فناوری دیویس در بین معلمان انجام گرفت. به این منظور از روش همبستگی استفاده شد و داده‌ها از 150 نفر از معلمان شهر انار به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده با استفاده از یک پرسشنامه اقتباس‌شده از مطالعات قبلی جمع‌آوری شد و با روش تحلیل مسیر ...  بیشتر

بررسی رابطه بین استفاده از ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی و نگرش به دوستی با جنس مخالف قبل از ازدواج (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه‌های شهر اراک)

احسان مبارکی؛ محمد شرفی

دوره 5، شماره 18 ، شهریور 1398، ، صفحه 131-166

https://doi.org/10.22054/nms.2019.24689.297

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین میزان استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی (ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی) بر نگرش دانشجویان به دوستی با جنس مخالف قبل از ازدواج در چارچوب‌های «اثرات کاشت» گربنر، «اثرات پیامدهای» ویندال انجام گرفت. روش تحقیق حاضر همبستگی بوده و داده‌ها با استفاده از پرسشنامه از بین دانشجویان ...  بیشتر