فرید گنجی؛ سردار محمدی
چکیده
چکیدهپژوهش حاضر با هدف تحلیل تجربه زیسته ورزشکاران حرفهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت گرفت. روش تحقیق به صورت کیفی (پدیدارشناسی) انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را ورزشکاران حرفهای بود که سابقه بیشتر از دوسال عضو بودن در شبکه اجتماعی اینستاگرام را داشتند. نمونه گیری به روش هدفمند صورت و گردآوری دادهها تا رسیدن محقق به اشباع نظری ...
بیشتر
چکیدهپژوهش حاضر با هدف تحلیل تجربه زیسته ورزشکاران حرفهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت گرفت. روش تحقیق به صورت کیفی (پدیدارشناسی) انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را ورزشکاران حرفهای بود که سابقه بیشتر از دوسال عضو بودن در شبکه اجتماعی اینستاگرام را داشتند. نمونه گیری به روش هدفمند صورت و گردآوری دادهها تا رسیدن محقق به اشباع نظری صورت گرفت (2+7). جهت گردآوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه از تحلیل مضمون استفاده شد. در نهایت مضمونهای اصلی پس از مراحل ادغام، تلفیق و حذف (تکنیکهای مناسب جهت تصمیم درست) سایر مضمونها صورت گرفت و محقق مضمون-هایی را انتخاب کرد که بهرهگیری از آن نتایج ثمربخشتری در تحقیق دارد. یافتهها شامل سه تم اصلی: لایک کردن و کامنت گذاشتن، فالو کردن، به دست آوردن طرفدار بود. جهت تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه از نرم افزار دسته بندی و طبقه بندی دادههای کیفی ان ویوو نسخه 10 استفاده شد.
آرش زارعی؛ سردار محمدی
چکیده
هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی اثر فعالیت های بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی روی قصد حضور هواداران با نقش میانجی هویت تیمی و رضایت (مطالعه موردی صفحه اینستاگرام استقلال) بود.روششناسی: روش تحقیق توصیفی-همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی تیم فوتبال استقلال که 434 پرسشنامه بهصورت آنلاین در سایت کافه ...
بیشتر
هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی اثر فعالیت های بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی روی قصد حضور هواداران با نقش میانجی هویت تیمی و رضایت (مطالعه موردی صفحه اینستاگرام استقلال) بود.روششناسی: روش تحقیق توصیفی-همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی تیم فوتبال استقلال که 434 پرسشنامه بهصورت آنلاین در سایت کافه پردازش جمعآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت گردآوری دادهها از پرسش نامه بازاریابی اجتماعی سئوو پارک، قصد حضور تماشاگران اچن،رضایتمندی الیور و پرسش نامه هویت تیمی تریل و جیمز استفاده شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و مدل معادلات ساختاری استفاده شد.یافتهها: یافتهها نشان داد بازاریابی رسانههای اجتماعی روی هویت تیمی، رضایت و قصد حضور اثر دارد، هویت تیمی بر رضایت و قصد حضور هوادار اثرگذار است و رضایت هوادار بر قصد حضور اثرگذار میباشد. هویت تیمی نقش میانجی بین بازاریابی شبکه های اجتماعی بر قصد حضور هواداران ندارد و رضایت نقش میانجی بین بازاریابی شبکه های اجتماعی بر قصد حضور هواداران با دارد.نتیجهگیری: امروزه روشهای سنتی ارتباط با مشتری جوابگوی مدیریت نیست. به همین دلیل، سازمانها و صنایع گوناگون به فکر استفاده از روشهای جذاب در رسانههای اجتماعی برای جلب نظر مخاطبان خود افتادهاند.