فرید گنجی؛ سردار محمدی
چکیده
چکیدهپژوهش حاضر با هدف تحلیل تجربه زیسته ورزشکاران حرفهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت گرفت. روش تحقیق به صورت کیفی (پدیدارشناسی) انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را ورزشکاران حرفهای بود که سابقه بیشتر از دوسال عضو بودن در شبکه اجتماعی اینستاگرام را داشتند. نمونه گیری به روش هدفمند صورت و گردآوری دادهها تا رسیدن محقق به اشباع نظری ...
بیشتر
چکیدهپژوهش حاضر با هدف تحلیل تجربه زیسته ورزشکاران حرفهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت گرفت. روش تحقیق به صورت کیفی (پدیدارشناسی) انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را ورزشکاران حرفهای بود که سابقه بیشتر از دوسال عضو بودن در شبکه اجتماعی اینستاگرام را داشتند. نمونه گیری به روش هدفمند صورت و گردآوری دادهها تا رسیدن محقق به اشباع نظری صورت گرفت (2+7). جهت گردآوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه از تحلیل مضمون استفاده شد. در نهایت مضمونهای اصلی پس از مراحل ادغام، تلفیق و حذف (تکنیکهای مناسب جهت تصمیم درست) سایر مضمونها صورت گرفت و محقق مضمون-هایی را انتخاب کرد که بهرهگیری از آن نتایج ثمربخشتری در تحقیق دارد. یافتهها شامل سه تم اصلی: لایک کردن و کامنت گذاشتن، فالو کردن، به دست آوردن طرفدار بود. جهت تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه از نرم افزار دسته بندی و طبقه بندی دادههای کیفی ان ویوو نسخه 10 استفاده شد.
محمد پویا قاسمی؛ حسین صادقی؛ مهناز نادری؛ علی اصغر کیا
چکیده
هر رسانهی اجتماعی سازوکار مختص به خود را برای افزایش مشارکتِ فعال کاربران دارد، علاوه بر این سازوکار، چگونگی تولید محتوا و مصرف رسانههای اجتماعی توسط کاربران، در تغییر و ایجاد ظرفیتهای جدید در این رسانهها مؤثر بوده است. اینستاگرام نمونهای از رسانههای اجتماعی است که موفق به ایجاد بستری برای مشارکت فعال کاربران در راستای ...
بیشتر
هر رسانهی اجتماعی سازوکار مختص به خود را برای افزایش مشارکتِ فعال کاربران دارد، علاوه بر این سازوکار، چگونگی تولید محتوا و مصرف رسانههای اجتماعی توسط کاربران، در تغییر و ایجاد ظرفیتهای جدید در این رسانهها مؤثر بوده است. اینستاگرام نمونهای از رسانههای اجتماعی است که موفق به ایجاد بستری برای مشارکت فعال کاربران در راستای تولید محتوا شده است. نوآوری کاربران در تولید محتوا منجر به شکلگیری گونههای نوینی از محتوا در اینستاگرام شده و از این نظر مطالعه روابط تولید محتوا در اینستاگرام ضروری به نظر میرسد. هدف این پژوهش ارائهی شرحی از عوامل مرتبط در شکلدهی به تولیدات کاربرساخته با تاکید بر رابطهی اینفلوئنسر و فالوئر است. در این پژوهش از روش توصیفی استفاده شده و اطلاعات مورد نیاز با برگزاری سه نشست گروهی متمرکز با کاربران فعال اینستاگرام گردآوری و با استفاده از تکنیک تحلیل تماتیک تحلیل شده است. پس از کدگذاری اطلاعات 11مقولهی اصلی مرتبط با تولید کاربرساز احصاء شد و این مقولات حول مقولهی کانونیِ مشارکت جمعی در تولید محتوا صورتبندی گردید.پس از کدگذاری عناصر موثر بر تولیدات کاربرمحور در بین کاربران ایرانی به 12 مقوله اصلی که بر تولیدات کاربرمحور اثر می گذارند و در نهایت منجر به حفظ شبکه ی ایسنتاگرام می شوند وشناسایی شدند و حول مقوله کانونی چرخه دورانی توجه بین فالوئر و اینفلوئنسر صورت بندی شدند.