تحلیل معنای کارآفرینی زنان در فضای مجازی (مورد مطالعه اینستاگرام)

صغری عاشوری؛ زهرا میرحسینی

دوره 10، شماره 38 ، شهریور 1403، ، صفحه 296-261

https://doi.org/10.22054/nms.2024.79843.1709

چکیده
  مقاله حاضر مبتنی بر پژوهشی کیفی است که با هدف تحلیل معنای کارآفرینی و فهم چگونگی کنش کارآفرینانه‌ی زنان در شبکه‌ی‌ اجتماعی اینستاگرام انجام شده‌است. بدین منظور با 14 زن کارآفرین که دارای صفحات فعال در اینستاگرام هستند، مصاحبه‌های عمیق صورت‌پذیرفته و سپس داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از روش تحلیل تماتیک مورد تحلیل قرارگرفته ...  بیشتر

فرهنگ روان‌ریتی در جامعه؛ نقش خرده‌سلبریتی‌های انگیزشی در اینستاگرام

اعظم میرزایی؛ زهرا یاراحمدی

دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، ، صفحه 348-321

https://doi.org/10.22054/nms.2024.69301.1437

چکیده
  در طی دهه اخیر استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران افزایش یافته است. این رشد هم‌زمان سبب به وجود آمدن مفاهیمی هم‌چون خرده سلبریتی، اینستاگرامی‌ها و ... شده است. این فضا با تاسی از فضای روان‌شناسی مثبت حاکم بر جامعه توانسته است خیل عظیم جمعیت مجازی را با خود برای رسیدن به موفقیت فردی همراه کند. هدف مقاله حاضر، مطالعه فرهنگ روان‌ریتی ...  بیشتر

تحلیل تجربه زیسته ورزشکاران حرفه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام

فرید گنجی؛ سردار محمدی

دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، ، صفحه 473-445

https://doi.org/10.22054/nms.2022.43034.752

چکیده
  چکیدهپژوهش حاضر با هدف تحلیل تجربه زیسته ورزشکاران حرفه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت گرفت. روش تحقیق به صورت کیفی (پدیدارشناسی) انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را ورزشکاران حرفه‌ای بود که سابقه بیشتر از دوسال عضو بودن در شبکه اجتماعی اینستاگرام را داشتند. نمونه گیری به روش هدفمند صورت و گردآوری داده‌ها تا رسیدن محقق به اشباع نظری ...  بیشتر

چگونگی روابط تولید محتوای کاربرساز در اینستاگرام با تاکید بر رابطه اینفلوئنسر و فالوئر

محمد پویا قاسمی؛ حسین صادقی؛ مهناز نادری؛ علی اصغر کیا

دوره 7، شماره 28 ، دی 1400، ، صفحه 138-111

https://doi.org/10.22054/nms.2022.47442.845

چکیده
  هر رسانه‌ی‌ اجتماعی‌ سازوکار مختص به خود را برای افزایش مشارکتِ فعال کاربران دارد، علاوه بر این سازوکار، چگونگی تولید محتوا و مصرف رسانه‌های اجتماعی توسط کاربران، در تغییر و ایجاد ظرفیت‌های جدید در این رسانه‌ها مؤثر بوده است. اینستاگرام نمونه‌ا‌ی از رسانه‌های اجتماعی است که موفق به ایجاد بستری برای مشارکت فعال کاربران در راستای ...  بیشتر