راهبردهای ارتقاء دیپلماسی دیجیتال ج.ا.ا در دوران پسابرجام

احمد امین فرد

دوره 7، شماره 26 ، مرداد 1400، ، صفحه 28-1

https://doi.org/10.22054/nms.2021.30326.432

چکیده
  ابزارهای ارتباطی نوین در بستر فضای مجازی و دیجیتال در قرن 21 در شکل‌دهی به افکار عمومی و ذهنیت‌ها، تأثیر به سزایی دارند. هدف این تحقیق، راهبردهای مطلوب ارتقاء دیپلماسی دیجیتال ج.ا.ا در دوران پسابرجام است. این تحقیق با استفاده از روش دلفی، طی سه مرحله، با بهره‌گیری از الگوی برنامه‌ریزی استراتژیک انجام شد. برای دستیابی به اهداف تحقیق ...  بیشتر

دیپلماسی دیجیتال آمریکا در برابر ایران در دوران ریاست جمهوری اوباما

محمدرضا نوروزپور؛ فریده محمد علیپور

دوره 5، شماره 18 ، شهریور 1398، ، صفحه 229-258

https://doi.org/10.22054/nms.2019.34778.558

چکیده
  ایالات‌متحده آمریکا همواره در سیاست خارجی خود در قبال جمهوری اسلامی ایران از ابزار دیپلماسی عمومی به‌صورت «راهبردی» استفاده کرده است اما به دلایلی ازجمله نداشتن رابطه دیپلماتیک سنتی با ایران و لزوم داشتن ابزاری برای مدیریت افکار عمومی و جمع‌آوری اطلاعات از داخل ایران، در سال‌های ریاست جمهوری باراک اوباما توجه ویژه‌ای به ...  بیشتر