دیپلماسی توئیتری: مقایسه عملکرد حساب کاربری سفیر چین در تهران و حساب کاربری فارسی وزارت خارجه امریکا در زمینه شبکه سازی

محمدحسن شیخ الاسلامی؛ داود رضاپور

دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، ، صفحه 276-241

https://doi.org/10.22054/nms.2022.59298.1159

چکیده
  رشد و توسعه فناوری‌های ارتباطی در سال‌های اخیر سبب شده شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شوند و استفاده از این شبکه‌ها در راستای دیپلماسی عمومی و سایبر دیپلماسی افزایش پیدا کند. در این میان، توییتر به عنوان یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود، به بستری مهم برای اجرای دیپلماسی عمومی تبدیل شده و پژوهش ...  بیشتر

دیپلماسی دیجیتال آمریکا در برابر ایران در دوران ریاست جمهوری اوباما

محمدرضا نوروزپور؛ فریده محمد علیپور

دوره 5، شماره 18 ، شهریور 1398، ، صفحه 229-258

https://doi.org/10.22054/nms.2019.34778.558

چکیده
  ایالات‌متحده آمریکا همواره در سیاست خارجی خود در قبال جمهوری اسلامی ایران از ابزار دیپلماسی عمومی به‌صورت «راهبردی» استفاده کرده است اما به دلایلی ازجمله نداشتن رابطه دیپلماتیک سنتی با ایران و لزوم داشتن ابزاری برای مدیریت افکار عمومی و جمع‌آوری اطلاعات از داخل ایران، در سال‌های ریاست جمهوری باراک اوباما توجه ویژه‌ای به ...  بیشتر