نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی بر مصرف‌گرایی سیاسی

محمودرضا رهبرقاضی؛ مرضیه فدایی ده چشمه؛ اعظم شهریاری

دوره 3، شماره 11 ، مهر 1396، ، صفحه 34-59

https://doi.org/10.22054/cs.2017.20150.182

چکیده
  مصرف‌گرایی سیاسی شیوه جدیدی است که شهروندان توسط آن می‌توانند از طریق انتخاب کالاها و محصولات سازگار با ارزش‌های اجتماعی، اخلاقی و سیاسی خود در الگوها و فرایندهای اجتماعی و سیاسی جامعه خود مشارکت کنند. به عبارت دیگر، تصور آگاهی، آزادی و توانایی عمل انسان ماهیت مصرف‌گرایی سیاسی را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل است که مصرف‌کنندگان ...  بیشتر

موج کره‌ای در ایران: انگیزه‌ها و آثار اقبال به فرهنگ‌عامه پسند کره‌ای در ایران

محمدسعید ذکایی؛ متین عزیزی همدانی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، ، صفحه 77-124

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4594

چکیده
  رواج فناوری‌ها رسانه‌های جدید اطلاعاتی، ارتباطی و اجتماعی در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم تغییرات شگرفی را در هویت‌یابی‌های فردی و اجتماعی مخاطبان آن‌ها و به‌ویژه جوانان بر جای گذاشته است. گذران ساعت‌های متمادی در فضای مجازی به‌عنوان جهان جایگزین و یا اولیه زندگی انسان‌های این عصر با غوطه‌ور ساختن آن‌ها در دنیایی از اطلاعات ...  بیشتر