شناسایی مولفه های تأثیرپذیری سیاست گذاری رسانه ای از داده های پارادایمیک فضای مجازی

ابراهیم احراری؛ زهرا خرازی محمدوندی آذر؛ نسیم مجیدی قهرودی

دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، ، صفحه 361-323

https://doi.org/10.22054/nms.2022.55307.1050

چکیده
  چکیدهاین مقاله با درک بدکارکردی رسانه‌های جریان اصلی در ایران پس از ظهور فضای مجازی، این پرسش را مطرح نموده است که آیا در حوزه رسانه، پارادایم نوینی ظاهر شده است که الزامات سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی رسانه‌ای را دستخوش تغییر نموده باشد؟ مفروض این پژوهش این است که با آمدن فضای مجازی، الگوواره ‌جدیدی در سیاست‌گذاری رسانه‌ای پدید ...  بیشتر

مؤلفه‌های نظریه سیاستی آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با فضای مجازی از نگاه خبرگان مدیریتی و اجرایی

سیدمحمدعلی شکیب؛ ناصر باهنر؛ سیدمحسن بنی هاشمی

دوره 7، شماره 27 ، آبان 1400، ، صفحه 38-1

https://doi.org/10.22054/nms.2021.57164.1100

چکیده
  رشد و گسترش فضای مجازی و همه‌گیری بهره‌مندی از آن به‌خصوص در میان کودکان و نوجوانان، سبب ایجاد دغدغه بسیار جدی برای خانواده‌ها و متولیان امر آموزش و تربیت در کشور از حیث چگونگی مواجهه با آن شده است. استفاده گسترده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی و عدم نظارت و تنظیم گیری کافی از سوی نهادهای متولی امر تربیت، به دلیل تأثیرگذاری شگرف ...  بیشتر