آسیب‌شناسی نقش تلگرام بر انزوا و اختلال دانش‌آموزان در تعاملات اجتماعی (مطالعه موردی: دانش‌آموزان دبیرستان‌های شهر تهران)

منوچهر علی شاه بابا؛ غلامرضا لطیفی؛ محمدرضا رسولی

دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، ، صفحه 106-71

https://doi.org/10.22054/nms.2024.71475.1513

چکیده
  گسترش فضای مجازی و استفاده از ابزارهای آن مانند تلگرام، تغییرات زیادی را در سبک زندگی و تعامل شهروندان به وجود آورده است. با توجه به اینکه دانش‌آموزان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در این زمینه هستند، این پژوهش به بررسی آسیب‌شناسی نقش تلگرام بر انزوا و اختلال دانش‌آموزان در تعاملات اجتماعی می‌پردازد. روش تحقیق به‌کاربرده شده در ...  بیشتر

بررسی تأثیر سبک زندگی مجازی محور بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه

حسن مومنی؛ مرجان آل بهبهانی

دوره 8، شماره 31 ، مهر 1401، ، صفحه 362-333

https://doi.org/10.22054/nms.2022.47482.846

چکیده
  تأثیرات مطلوب و یا آسیب‌زای فضای مجازی بر بخش‌های مختلف زندگی خاصه در ساحت تحصیلی و درسی همواره محل بحث بوده است. در همین راستا، هدف اصلی پژوهش حاضر پرداختن به تأثیر سبک زندگی مجازی محور بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان بود. جامعه آماری شامل دانش‌آموزان متوسطه (اول و دوم) شهرستان دهلران در سال تحصیلی 98-1397 بود که از میان آن‌ها با روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

تاثیر سبک‌های فرزندپروری اینترنت بر کاربرد اینترنت توسط دانش‌آموزان

حسین مطهری نژاد؛ محدثه قاسمی نژاد

دوره 4، شماره 16 ، اسفند 1397، ، صفحه 301-333

https://doi.org/10.22054/nms.2019.22366.231

چکیده
  استفاده از اینترنت در همه حوزه‌ها، در حال افزایش است. دانش‌آموزان از کاربران اصلی اینترنت هستند. هدف این مطالعه، بررسی تأثیر سبک‌های فرزند پروری اینترنت بر کاربرد واقعی اینترنت توسط دانش‌آموزان در خانه بود. برای این منظور، 300 نفراز والدین دانش‌آموزان پایه نهم که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب‌شده بودند به پرسشنامه‌ای متشکل ...  بیشتر