رهیافتی برای انجام تحقیقات اجتماعی در توئیتر فارسی؛ مطالعه موردی انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1396

حسین کرمانی؛ مرضیه ادهم؛ امیرعلی تفرشی

دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، ، صفحه 78-37

https://doi.org/10.22054/nms.2021.54618.1029

چکیده
  هدف این مقاله، ارائه یک رهیافت جامع و دقیق برای انجام تحقیقات اجتماعی در توئیتر است. توئیتر در سال‌های اخیر به رسانه‌ای محبوب در بین کاربران تبدیل شده اما مسائل روش شناختی تحقیق در رسانه‌های اجتماعی در ایران به موازات گسترش استفاده از این رسانه‌ها توسعه نیافته است. این در حالی‌است که نبود یک رهیافت نظام‌مند می‌تواند به تشتت نظری ...  بیشتر

تحلیل گفتمان برنامه‌های تولیدی شبکه "من و تو"

سید علی‌اصغر سلطانی؛ امیرعلی تفرشی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، ، صفحه 125-164

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4595

چکیده
  گرایش عمده مخاطبان ایرانی به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، لزوم مطالعه پیام‌های ارسالیِ این شبکه‌ها را، از طریق واسازی پیام و کشف مفروضات بدیهی انگاشته شده آن‌ها، ایجاب می‌کند. بر این اساس پژوهش حاضر با مدنظر قرار دادن برنامه‌های تولیدی شبکه «من و تو» و تحلیل گفتمان آن‌ها بر اساس نظریه و روش لاکلاوموفه، پاسخ به سؤال پژوهش ...  بیشتر