1. رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و تغییر در ابعاد سرمایه اجتماعی دانشجویان مورد مطالعه:دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

شهریار قلی زاده گللو؛ محمد مهدی فرقانی

دوره 7، شماره 26 ، تابستان 1400

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2021.18846.697

چکیده
  چکیدههدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و تغییر در ابعاد سرمایه اجتماعی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی است که در سال تحصیلی 98-97 در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند. در این پژوهش از روش پیمایش استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در همان سال تشکیل داده اند که از ...  بیشتر

2. نقش شبکه‌های اجتماعی موبایلی در بازتولید هویت قومی دانشجویان کرد دانشگاه‌های تهران

امیر کیهان؛ محمد مهدی فرقانی؛ افسانه مظفری

دوره 5، شماره 18 ، تابستان 1398، ، صفحه 97-129

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2019.35922.597

چکیده
  هدف مقاله حاضر مطالعه نقش شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه در بازتولید هویت قومی دانشجویان کرد دانشگاه‌های تهران است. بر اساس این هدف، با استفاده از استراتژی قیاسی اقدام به تنظیم چارچوب نظری تلفیقی (نظریه اهلی سازی رسانه، نظریه هویت قومی- سیاسی تد رابرت گر و نظریه هویتی هنری تاجفل) شده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامه کتبی بوده ...  بیشتر

3. رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و تغییر درسبک زندگی جوانان

محمد مهدی فرقانی؛ ربابه مهاجری

دوره 4، شماره 13 ، بهار 1397، ، صفحه 259-292

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.24690.293

چکیده
  استفاده مفرط از شبکه های اجتماعی تلفن همراه همچون تلگرام، اینستاگرام و ... در حالی رشد فزاینده ای گرفته که اثرات اجتماعی استفاده طولانی مدت از آنها نادیده گرفته شده است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه در ایران به سرعت تبدیل به نوعی اعتیاد میان بسیاری از نوجوانان و جوانان شده و برخی از آسیب‌های اجتماعی را تشدید کرده است. زندگی ...  بیشتر

4. تعامل رسانه‌های جمعی و فناوری‌های نوین ارتباطی (بازنمایی اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی)

محمد مهدی فرقانی؛ رامین شمسایی نیا

دوره 3، شماره 10 ، تابستان 1396، ، صفحه 212-263

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.21482.210

چکیده
  پژوهش پیشرو کوششی برای ارائه رهیافتی به فراگرد تعامل رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی در تولید جریان های اصلی خبر و پویش های اجتماعی با مطالعه موردی بازنمایی اقتصاد مقاومتی به مثابه یک الگوی توسعه ملی است. روند اقبال کاربران به شبکه های اجتماعی(بویژه پیام رسان های موبایل محور) مدیران رسانه های جمعی را بر آن داشته است تا از ظرفیت این ...  بیشتر