بازنمایی زندگی روزمره خانوادگی زنان ایرانی در اینستاگرام

محمد سعید ذکایی؛ محمد تقی کرمی؛ شیما فرزادمنش

دوره 6، شماره 23 ، مهر 1399، ، صفحه 1-52

https://doi.org/10.22054/nms.2021.51251.944

چکیده
  فضای مجازی عرصه ای برای بازنمایی هویت های اجتماعی است و در این میان هویت های زنانه نیز مجال بسیاری برای خود ابرازی در این میدان یافته اند. فضای مجازی همزمان انعکاس‌دهنده و برسازنده زندگی روزمره است. پژوهش حاضر با تأکید بر زندگی روزمره خانوادگی زنان ایرانی در اینستاگرام در جستجوی فهم چگونگی استفاده آن‌ها از فضای مجازی برای تأثیرگذاری ...  بیشتر

تصویر زندگی فرودستان در اینستاگرام؛ مطالعه موردی زنانِ بی‌خانمانِ بهبودیافته

اعظم ده صوفیانی؛ بهارک محمودی حنارود

دوره 6، شماره 23 ، مهر 1399، ، صفحه 189-226

https://doi.org/10.22054/nms.2021.53424.1001

چکیده
  هدف از نگارش این مقاله مطالعه کنش‌ گروهی از «زنان بی‌خانمان بهبودیافته» به‌عنوان بخشی از فرودستان اجتماعی در اینستاگرام است. گروهی که هرچند به رسانه‌های رسمی دسترسی کمتری دارند، اما در رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی از امکان نمایش خود و زندگی روزمره‌شان برخوردار شده‌اند. ازاین‌روی در این مقاله محتوای به اشتراک گذاشته ...  بیشتر

فرآیند اهلی سازی تکنولوژی رسانه‌ای: تجربه زیسته جوانان ایرانی در پذیرش تلفن همراه هوشمند

محمد مهدی فرقانی؛ بهار بدیعی

دوره 1، شماره 4 ، دی 1394، ، صفحه 133-178

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4815

چکیده
  در سال‌های اخیر به دنبال ورود تلفن‌های همراه هوشمند، عرصه ارتباطات موبایلی شاهد دگرگونی‌های فراوانی بوده است. ازآنجاکه یکی از قابلیت‌های تکنولوژی درنوردیدن مرزهای جغرافیایی است، جامعه ما نیز شاهد تغییرات اجتماعی برآمده از این نوآوری رسانه‌ای بوده است. در این میان، زندگی روزمره جوانان به‌عنوان گروهی که عموماً در پذیرش تکنولوژی‌های ...  بیشتر