عوامل مرتبط برگرایش جوانان به برنامه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان(مطالعه موردی: سنین بین 18-30 ساله شهر زاهدان)

سعد مجاهد؛ علی اصغر کیاء؛ سعید مرادی

دوره 7، شماره 27 ، آبان 1400، ، صفحه 149-121

https://doi.org/10.22054/nms.2021.44477.778

چکیده
  این پژوهش به دنبال کشف عوامل مرتبط با گرایش جوانان زاهدانی به برنامه‎های فارسی زبان ماهواره‌ای است. سوال اصلی این است که چه نیازهای رسانه‎ای آنها را به استفاده از این شبکه‌ها سوق می‌دهد و آیا عوامل و نیازهایی که توسط رسانه‌های داخلی تأمین نمی‌شود، می‌تواند زمینه را برای ایجاد نگرش مثبت به استفاده از ماهواره و در نهایت استفاده ...  بیشتر

جهت‌گیری‌های فرهنگی در فضای مجازی؛ پیمایش میزان و نحوه استفاده دانشجویان از فضای مجازی

علی محبی؛ علی اصغر کیاء

دوره 6، شماره 24 ، دی 1399، ، صفحه 164-135

https://doi.org/10.22054/nms.2021.54235.1020

چکیده
  هدف اصلی پژوهش این است تا همبستگی بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تغییرات فرهنگی را در چهار حوزه «سرمایه اجتماعی» ، «اعتقادات مذهبی» ، «فرد شدگی»  و «هویت»  مشخص کرده و جهت تغییرات فرهنگی را با توجه به مدل ارزش‌های مادی و فرامادی اینگلهارت  مشخص نماید. در این پژوهش علاوه بر مطالعه کتابخانه‌ای، ...  بیشتر

تاثیر روزنامه نگاری همراه بر افزایش قدرت افکار عمومی بررسی انعکاس خبری انفجار داتا دربار در پاکستان

مهدی ادیبان؛ علی اصغر کیاء

دوره 5، شماره 17 ، خرداد 1398، ، صفحه 197-230

https://doi.org/10.22054/nms.2019.28654.390

چکیده
  روزنامه نگاری همراه و تاثیر آن بر تولید و انتشار خبر موجب قدرت بیشتر افکار عمومی شده است. الگوی انتشار ((منتشر کن سپس فیلتر ))، ((پایین به بالا)) و ((یکی به همه ))، مهمترین تمایز این گونه جدید روزنامه نگاری است. کشور پاکستان اگر چه دارای رسانه های متنوعی است؛ لیکن وابستگی های حزبی و اقتصادی و ساختار سنتی حاکم بر آن، امکان مشارکت و تاثیر افکار ...  بیشتر

نقش آموزش الکترونیک در ارتقای سطح آگاهی کاربران جوان اینترنتی از سلامت (مطالعه موردی: دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبائی)

علی اصغر کیاء؛ المیرا فتوحی کندلجی

دوره 2، شماره 5 ، خرداد 1395، ، صفحه 207-242

https://doi.org/10.22054/cs.2017.7009

چکیده
  گسترش آموزش با در نظر گرفتن گستردگی جوامع، لزوم تعلیم و آموزش دائمی شهروندان، کمبود فضای فیزیکی و هزینه بری ساخت آن، محدودیت زمانی برای افراد و مشکلات ترافیکی در جامعه امروز، اهمیت آموزش از راه دور (اینترنتی) را دوچندان نموده است. افزایش میزان اثربخشی و بازده آموزشی نیز از دیگر برتری‌های این نحوه تعلیم نسبت به روش‌های سنتی است. نظام ...  بیشتر