1. الگوی تحلیل مسیر سواد رسانه ای سلامت و ارتباط آن با مصرف رسانه های اجتماعی در تهران

آزاده سالمی؛ هادی خانیکی؛ حبیب صبوری خسروشاهی؛ شهناز هاشمی

دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، ، صفحه 74-41

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2022.62608.1258

چکیده
  استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی در عین حالی که نیازمند سواد رسانه‌ایست، ممکن است با بهبود این مهارت‌ها همراه باشد. برای بررسی این موضوع، هدف از این پژوهش، دستیابی به الگویی برای پیش‌بینی وضعیت سواد رسانه‌ای درحوزه سلامت با توجه به نقش و سهم استفاده کاربران از رسانه‌های اجتماعی است. منظور از سواد رسانه‌ای سلامت، درک افراد ...  بیشتر

2. اهداف و انگیزه های بازنشر خشونت اجتماعی در فضای مجازی

علیرضا حسینی پاکدهی؛ محیا بهاریان

دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، ، صفحه 237-199

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2022.58509.1139

چکیده
  فناوری‌های نوین ارتباطی با توانایی‌های بالقوه در ایجاد تحول در ارتباط اجتماعی، به مهم‌ترین عنصر تغییرات اجتماعی در عصر مدرن تبدیل گشته است. رسانه‌های اجتماعی توانسته‌اند شبکه‌های اجتماعی مجازی متشکل از کاربران مختلف را به وجود آورند، کاربران با فعالیت‌های خود در این شبکه‌ها می‌توانند، کنش اجتماعی را مجازا بازتولید کنند. هدف ...  بیشتر

3. تحلیل روندها و پیشران های مؤثر بر شبکه های اجتماعی آینده

سید جواد شریف شیخ الاسلامی؛ فرهاد نظری زاده؛ احمد گائینی

دوره 7، شماره 27 ، آبان 1400

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2021.54542.1027

چکیده
  کی از مهمترین مسائل مورد توجه سیاستگذاران در حوزه رسانه موضوع آینده رسانه ها می باشد. اگر سیاستگذاران و تصمیم گیران در این عرصه به شناخت نسبت به آینده دست پیدا نکند نمی توانند نگاه پیش دستانه نسبت به موضوعات و جریان های محوله خود داشته باشند لذا همیشه با حالت های بحرانی مواجهه خواهند بود که تصمیم گیری در این زمانم بسیار هزینه بردار ...  بیشتر

4. مطالعه سطح سواد رسانه‌ ای در کاربران رسانه های اجتماعی (مطالعه موردی شبکه اجتماعی تلگرام)

نصرت اله نعمتی فر؛ حسن خجسته باقر زاده؛ هاجر کاظمی

دوره 4، شماره 16 ، اسفند 1397، ، صفحه 143-175

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2019.24432.282

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل سواد رسانه‌ای کاربران رسانه‌های اجتماعی بامطالعه موردی تلگرام است. داده‌های پژوهش در میان کاربران در رسانه اجتماعی تلگرام با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته با بیست چهار گویه در زمینه سواد رسانه‌ای گرداوری شدند. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی، صورت گرفته است. نتایج پژوهش نشان ...  بیشتر

5. رابطه استفاده از تلفن همراه هوشمند و شکاف دیجیتالی در شهر تهران

بابک رحیمی؛ حسین کرمانی؛ زهره علی حسینی؛ محمد مهدی مشکینی

دوره 2، شماره 7 ، آبان 1395، ، صفحه 86-118

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.14901.100

چکیده
  گسترش روافزون استفاده از تلفن همراه در کشور و اهمیت بحث شکاف دیجیتالی، بدلیل آثاری که بر توسعه جامعه دارد، تحقیق درباره رابطه این دو را ضروری کرده است. تحقیق حاضر، با مبنا قرار دادن نظرات ون دایک و ون دیورسن درباره شکاف دیجیتالی به این پرسش پرداخته است که آیا استفاده از تلفن همراه هوشمند به ایجاد نوعی از شکاف دیجیتالی منجر شده است؟ ...  بیشتر