رسانه‌های نوین
سلامت دیجیتال در نظام جامع ارتباطات سلامت در ایران

فرزانه کوهی؛ سیدعلی رحمانزاده؛ علی اصغر کیاء؛ سیدرضا نقیب السادات

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 مهر 1403

https://doi.org/10.22054/nms.2024.81833.1755

چکیده
  سلامت دیجیتال، استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای بهبود ارتباطات و مدیریت سلامت افراد و جامعه است. هدف از مقاله حاضر، شناسایی عناصر و مؤلفه‌های سلامت دیجیتال در نظام جامع ارتباطات سلامت در ایران باهدف ارتقای سلامت است. در این پژوهش از روش سوات یا نخبگی استفاده شده است. نمونه‌گیری نیز به روش نااحتمالی هدفمند از میان نخبگان حوزه سلامت ...  بیشتر

رسانه‌های نوین
مدل سیاست‌گذاری ارتباطات با تاکید بر مقررات‌گذاری برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

رضاعلی رضائی مالیدره؛ علی اکبر فرهنگی؛ سیدمحمد دادگران؛ علی دلاور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 بهمن 1403

https://doi.org/10.22054/nms.2025.81386.1748

چکیده
  مطالعه با هدف شناخت ارائه مدل سیاست‌گذاری ارتباطات با تاکید بر مقررات‌گذاری برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک انجام شد. مطالعه با هدف کاربردی-توسعه‌ای، از نظر روش و بازه زمانی گردآوری داده‌ها، یک پژوهش پیمایش مقطعی و از نظر طرح پژوهشی، یک پژوهش آمیخته می‌باشد. جامعه مشارکت‌کنندگان بخش کیفی شامل اساتید حقوق و مدیران ارتباطات ...  بیشتر

رسانه‌های نوین
وضعیت سواد رسانه‌ای نخبگان سیاسی ایرانی

عباس اسدی؛ احمد رضا مسعودی؛ احمد بحرینی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 خرداد 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.73669.1561

چکیده
  سواد رسانه‌ای نخبگان سیاسی یکی از حوزه‌های تقریبا مغفول مانده است. امروزه حجم وسیعی از مطالب و محتویات در رسانه ها به خصوص رسانه‌ای اجتماعی با هدف اثرگذاری بر نخبگان سیاسی و از سوی دیگر محتویات تولید شده، از سوی نخبگان سیاسی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی، منتشر می-شوند، که البته، در هر دو صورت، یعنی چه در تولید محتوا یا مصرف آن، ...  بیشتر

رسانه‌های نوین
بزه‌دیدگی جنسی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و نقش شتاب‌دهنده سیاست پالایش(فیلترینگ)

مائده موقری؛ حسین آقابابائی

دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، ، صفحه 68-69

https://doi.org/10.22054/nms.2025.82282.1765

چکیده
  رسانه‌ها نقش اساسی در افکار و کردار افراد دارند و با توجه به توسعه و فراگیر شدن رسانه‌های نوین و به خصوص تبادل گسترده داده‌ها و اطلاعات در بستر اینترنت و فضای مجازی، نقش رسانه فراگیرتر شده است. کودکان و نوجوانان از کاربران عمده رسانه و به ویژه رسانه‌های فعال در بستر مجازی هستند و به طور طبیعی از رسانه تأثیر می پذیرند. در کنار فواید ...  بیشتر

رسانه‌های نوین
ارائه الگوی پیام رسان داخلی کارآمد با تاکید بر نقش سواد رسانه‌ای کاربران

سید محمدرضا مداح؛ احسان شاه قاسمی؛ مژگان ثابت تیموری

دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، ، صفحه 241-201

https://doi.org/10.22054/nms.2025.82425.1769

چکیده
  پیام‌رسان‌ها از ابزارهای اصلی برقراری ارتباطات اجتماعی و سازمانی محسوب‌ می‌شوند. باتوجه به اینکه استفاده آگاهانه از پیام‌رسان‌ها منوط به برخورداری از سواد رسانه‌ای است، بنابراین پژوهش حاضر، اصول و شاخص‌های کلیدی پیام‌رسان امن، کاربرپسند و آموزشی را شناسایی نموده، نسبت به ارائه الگوی یک پیام‌رسان داخلی کارآمد با تأکید بر ...  بیشتر

رسانه‌های نوین
شناسایی مولفه های الگوی اقناع افکار عمومی در رسانه های اجتماعی : یک مطالعه‌ی سنتز پژوهی

مرتضی فاضلی مقدم؛ افسانه مظفری؛ هادی خانیکی

دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، ، صفحه 68-41

https://doi.org/10.22054/nms.2025.74481.1591

چکیده
  چکیده: امروزه نقش واهمیت رسانه ها در اطلاع رسانی و شکل دهی به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست ودر میان انواع رسانه ها،رسانه های اجتماعی با تحولاتی که در ابعاد مختلف فناوری، تجهیزات، حجم و روش داشته اند، می توانند به عنوان حامل و فرستنده پیام دراقناع افکار عمومی بیشترین تاثیرراداشته باشند.تحقیق حاضرباهدف شناسایی مولفه های الگوی اقناع ...  بیشتر