دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 10
الزامات سیاستگذاری اجتماعی در حیطه مدیریت افکار عمومی با تأکید بر نقش رسانهها و شبکههای اجتماعی
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 49-1
چکیده
پژوهش حاضر به ضرورت سیاستگذاری اجتماعی در حیطة مدیریت و کنترل افکار عمومی ایرانیان میپردازد. این پژوهش کیفی با رویکرد توصیفی-تحلیلی تلاش مینماید تا با تکیه بر آراء و عقاید 16 نفر از اساتید و خبرگان ... بیشتربازنمایی پاندمی کووید 19 در رسانه های اجتماعی ایرانیان
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 84-51
چکیده
بحرانها جزء جداییناپذیر زندگی اجتماعی بهشمار میروند و روزبهروز برتعداد و تنوع آنها افزوده میشود. رسانههای اجتماعی بهدلیل قابلیتهای گسترده در جذب مخاطب و توانایی شکلدهی به افکار عمومی ... بیشتربازتعریف بلاکچین مبتنی بر استعارههای هستیشناختی
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 118-85
چکیده
بلاکچین، بهمثابه یک تکنولوژی برافکن و تحولگرا، دارای آثار و کارکردهای فراگیری در حوزهی عمومی و فرهنگی است و نگاه غالب تهدیدمحور یا فرصتمحور یا ترکیبی و واقعبینانه از آن، زمینهساز اتخاذ رویکردها ... بیشترنقش تفکر انتقادی در بهبود کارکرد سواد رسانهای با تکیه بر منظومه شناختی مخاطب
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 152-119
چکیده
هدف پژوهش حاضر، شناخت رابطه بین مهارت تفکر انتقادی و تعهد مذهبی بهعنوان منظومهی شناختی مخاطب با سواد رسانهای در دانشآموزان سال آخر متوسطه مدارس منطقه 4 آموزشوپرورش شهر تهران است که در سال تحصیلی ... بیشترتأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر روابط خانوادگی با تأکید بر انجام فعالیتهای فراغت جمعی خانوادگی
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 191-155
چکیده
تحولات اجتماعی ازجمله ظهور شبکههای اجتماعی مجازی در سالهای اخیر باعث ایجاد تغییراتی در نحوه گذران اوقات فراغت شده است. در این مقاله تلاش شده است تا ضمن ارائه تصویری از نحوه انجام فعالیتهای فراغتی ... بیشترروایی و پایایی نسخه فارسی مقیاس اختلال رسانه های اجتماعی در دانشجویان ایرانی
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 229-193
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رواسازی و اعتباریابی مقیاس اختلال رسانههای اجتماعی در دانشجویان ایرانی انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی-تحلیلی از نوع ارزشیابی بود. نمونه شامل 404 نفر، از دانشجویان استان ... بیشتربهبود ارتباط دولت و شهروندان از طریق شخصی سازی دولت همراه در ایران
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 269-231
چکیده
در دو دهه اخیر به دنبال توسعه ارتباطات و اطلاعات و تحول مسیرهای کلیدی ارتباط دولت وشهروندان به منظور افزایش مشارکت شهروندان و پشتیبانی از امور دولتی، فناوری تلفن همراه در جهان مورد توجه قرار گرفته است. ... بیشترفمینیسمسایبر، مطالبات بازنمایی شده از حوزه زنان در شبکههای اجتماعی مجازی
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 322-271
چکیده
این پژوهش بهمنظور بررسی فمینیسم سایبر در ایران و باهدف شناسایی مطالبات بازنمایی شده در شبکههای اجتماعی فمینیستی صورت گرفته است؛ این پژوهش بر اساس نوع هدف، کاربردی و به لحاظ نوع روش، کیفی است. در این ... بیشترارائه مدل تبلیغات واقعیت افزوده مبتنی بر تلفن های همراه هوشمند با استفاده از رویکرد آمیخته
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 373-323
چکیده
به واسطه کاهش روز افزون اثربخشی رویکرد های تبلیغاتی فعلی، استفاده از فناوری واقعیت افزوده به عنوان یک رسانه تبلیغاتی نوین و جذاب، می تواند به عنوان یک راهکار موثر در نظر گرفته شود. بر همین اساس هدف این ... بیشترطراحی مدل مطلوب برندسازی شخصی ورزشکاران حرفه ای در اینستاگرام و نقش آن در مهاجرت ورزشی
دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 414-375