الزامات سیاستگذاری اجتماعی در حیطه مدیریت افکار عمومی با تأکید بر نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی
الزامات سیاستگذاری اجتماعی در حیطه مدیریت افکار عمومی با تأکید بر نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

عزت اله میرزایی؛ الهام کشاورز مقدم

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 49-1

https://doi.org/10.22054/nms.2024.75796.1620

چکیده
  پژوهش حاضر به ضرورت سیاست‌گذاری اجتماعی در حیطة مدیریت و کنترل افکار عمومی ایرانیان می‌پردازد. این پژوهش کیفی با رویکرد توصیفی-تحلیلی تلاش می‌نماید تا با تکیه بر آراء و عقاید 16 نفر از اساتید و خبرگان ...  بیشتر
بازنمایی پاندمی کووید 19 در رسانه های اجتماعی ایرانیان
بازنمایی پاندمی کووید 19 در رسانه های اجتماعی ایرانیان

هادی خانیکی؛ علی احمدی

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 84-51

https://doi.org/10.22054/nms.2021.59288.1164

چکیده
  بحران‌ها جزء جدایی‌ناپذیر زندگی اجتماعی به‌شمار می‌روند و روزبه‌روز برتعداد و تنوع آن‌ها افزوده می‌شود. رسانه‌های اجتماعی به‌دلیل قابلیت‌های گسترده در جذب مخاطب و توانایی شکل‌دهی به افکار عمومی ...  بیشتر
بازتعریف بلاک‌چین مبتنی بر استعاره‌های هستی‌شناختی
بازتعریف بلاک‌چین مبتنی بر استعاره‌های هستی‌شناختی

سعید اشیری؛ سید محمدحسین هاشمیان؛ علی اصغر اسلامی تنها

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 118-85

https://doi.org/10.22054/nms.2024.72232.1522

چکیده
  بلاک‌چین، به‌مثابه یک تکنولوژی برافکن و تحول‌گرا، دارای آثار و کارکردهای فراگیری در حوزه‌ی عمومی و فرهنگی است و نگاه غالب تهدیدمحور یا فرصت‌محور یا ترکیبی و واقع‌بینانه از آن، زمینه‌ساز اتخاذ رویکردها ...  بیشتر
نقش تفکر انتقادی در بهبود کارکرد سواد رسانه‌ای با تکیه بر منظومه شناختی مخاطب
نقش تفکر انتقادی در بهبود کارکرد سواد رسانه‌ای با تکیه بر منظومه شناختی مخاطب

محمد حسین انصاری جعفری؛ محمدرضا رسولی؛ نسترن خواجه نوری

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 152-119

https://doi.org/10.22054/nms.2022.65975.1348

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، شناخت رابطه بین مهارت تفکر انتقادی و تعهد مذهبی به‌عنوان منظومه‌ی شناختی مخاطب با سواد رسانه‌ای در دانش‌آموزان سال آخر متوسطه‌ مدارس منطقه 4 آموزش‌وپرورش شهر تهران است که در سال تحصیلی ...  بیشتر
تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر روابط خانوادگی با تأکید بر انجام فعالیت‌های فراغت جمعی خانوادگی
تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر روابط خانوادگی با تأکید بر انجام فعالیت‌های فراغت جمعی خانوادگی

حسین حیدری؛ اسماعیل جهانی؛ مرتضی قلیچ؛ سعید کبیری؛ جواد مداحی؛ محمدعلی رمضانی

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 191-155

https://doi.org/10.22054/nms.2024.72580.1538

چکیده
  تحولات اجتماعی ازجمله ظهور شبکه­های اجتماعی مجازی در سال­های اخیر باعث ایجاد تغییراتی در نحوه گذران اوقات فراغت شده است. در این مقاله تلاش شده است تا ضمن ارائه تصویری از نحوه انجام فعالیت­های فراغتی ...  بیشتر
روایی و پایایی نسخه فارسی مقیاس اختلال رسانه های اجتماعی در دانشجویان ایرانی
روایی و پایایی نسخه فارسی مقیاس اختلال رسانه های اجتماعی در دانشجویان ایرانی

فرزین باقری شیخانگفشه؛ مهرناز صالحی رج؛ حجت الله فراهانی

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 229-193

https://doi.org/10.22054/nms.2024.69601.1448

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رواسازی و اعتباریابی مقیاس اختلال رسانه‌های اجتماعی در دانشجویان ایرانی انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی-تحلیلی از نوع ارزشیابی بود. نمونه شامل 404 نفر، از دانشجویان استان ...  بیشتر
بهبود ارتباط دولت و شهروندان از طریق شخصی سازی دولت همراه در ایران
بهبود ارتباط دولت و شهروندان از طریق شخصی سازی دولت همراه در ایران

الیا برهان زاده؛ رضا واعظی؛ حبیب الله رودساز؛ قدسی بیات

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 269-231

https://doi.org/10.22054/nms.2024.76289.1627

چکیده
  در دو دهه اخیر به دنبال توسعه ارتباطات و اطلاعات و تحول مسیرهای کلیدی ارتباط دولت وشهروندان به منظور افزایش مشارکت شهروندان و پشتیبانی از امور دولتی، فناوری تلفن همراه در جهان مورد توجه قرار گرفته است. ...  بیشتر
فمینیسم‌سایبر، مطالبات بازنمایی شده از حوزه زنان در شبکه‌های اجتماعی مجازی
فمینیسم‌سایبر، مطالبات بازنمایی شده از حوزه زنان در شبکه‌های اجتماعی مجازی

حمیده حسین زاده؛ افسانه توسلی.

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 322-271

https://doi.org/10.22054/nms.2024.73851.1568

چکیده
  این پژوهش به‌منظور بررسی فمینیسم سایبر در ایران و باهدف شناسایی مطالبات بازنمایی شده در شبکه‌های اجتماعی فمینیستی صورت گرفته است؛ این پژوهش بر اساس نوع هدف، کاربردی و به لحاظ نوع روش، کیفی است. در این ...  بیشتر
ارائه مدل تبلیغات واقعیت افزوده مبتنی بر تلفن های همراه هوشمند با استفاده از رویکرد آمیخته
ارائه مدل تبلیغات واقعیت افزوده مبتنی بر تلفن های همراه هوشمند با استفاده از رویکرد آمیخته

مهزیار اکبری؛ تحفه قبادی لموکی؛ پیمان غفاری آشتیانی؛ حسین حاجی بابائی

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 373-323

https://doi.org/10.22054/nms.2024.78529.1680

چکیده
  به واسطه کاهش روز افزون اثربخشی رویکرد های تبلیغاتی فعلی، استفاده از فناوری واقعیت افزوده به عنوان یک رسانه تبلیغاتی نوین و جذاب، می تواند به عنوان یک راهکار موثر در نظر گرفته شود. بر همین اساس هدف این ...  بیشتر
طراحی مدل مطلوب برندسازی شخصی ورزشکاران حرفه ای در اینستاگرام و نقش آن در مهاجرت ورزشی
طراحی مدل مطلوب برندسازی شخصی ورزشکاران حرفه ای در اینستاگرام و نقش آن در مهاجرت ورزشی

محمد فرجی؛ سیدجعفر موسوی؛ فرشاد امامی

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، صفحه 414-375

https://doi.org/10.22054/nms.2022.63985.1288

چکیده
  هدف از انجام تحقیق طراحی مدل مطلوب برندسازی شخصی ورزشکاران حرفه­ای در اینستاگرام و نقش آن بر مهاجرت ورزشی بود. روش تحقیق آمیخته به‌صورت کیفی و کمی و اطلاعات بخش کیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه­ای ...  بیشتر