دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 10
نقش شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان اقلیم کردستان عراق
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 30-1
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تبیین نقش شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان اقلیم کردستان عراق میباشد. پژوهش حاضر از جنبه هدف از نوع پژوهشهای کاربردی و ازلحاظ ماهیت توصیفی- همبستگی میباشد ... بیشترسنخشناسی استریمرهای ایرانی
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 68-31
چکیده
استریم شیوه پخش زنده محتوا در شبکههای اجتماعی است که در آن تولید کننده محتوا، از طریق پخش تصاویر زنده از فعالیتهای خود، توجه مخاطبان را جلب میکند. اغلب استریمرها که تولید کنندههای این نوع از ... بیشتربزهدیدگی جنسی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و نقش شتابدهنده سیاست پالایش(فیلترینگ)
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 68-69
چکیده
رسانهها نقش اساسی در افکار و کردار افراد دارند و با توجه به توسعه و فراگیر شدن رسانههای نوین و به خصوص تبادل گسترده دادهها و اطلاعات در بستر اینترنت و فضای مجازی، نقش رسانه فراگیرتر شده است. کودکان ... بیشترمطالعه نقش رسانه های جدید بر فرایند آموزش و یادگیریِ دانش آموزان (مطالعه موردیِ نوجوانان دانش آموز دبیرستان های مناطق چندگانه شهر تهران)
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 126-99
چکیده
در سالهای اخیر، استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بهویژه در میان نوجوانانِ نسل زد و دانشآموزان دبیرستانی رشد قابلتوجهی داشته است. یکی از زمینههای استفادهی این نسل از ابزارهای نوین، در حوزه ... بیشترسلامت شبکه ای شده: اینستاگرامی شدن سلامت
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 158-127
چکیده
با توجه به رشد استفاده از اینستاگرام در حوزه سلامت، این پژوهش درصدد شناسایی کارکرد و کژکارکردی استفاده از اینستاگرام در نظام سلامت از دیدگاه نخبگان دانشگاهی و خبرگان است. این پژوهش از نوع کیفی و روش آن ... بیشترروزنامهنگاری بحران و بحران روزنامهنگاری در همهگیری کرونا؛ (موردمطالعه: اخبار جعلی منتشرشده در کانال تلگرامی خبرگزاری ایرنا)
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 200-159
چکیده
پیامرسانها و رسانههای نوین بستر مناسبی برای نشر اخبار جعلی هستند. این امر در همهگیریها خود را بیشتر نشان میدهد. به دلیل استفادۀ عموم با سطح سواد رسانهای مختلف از رسانههای اجتماعی و پیامرسانهای ... بیشترارائه الگوی پیام رسان داخلی کارآمد با تاکید بر نقش سواد رسانهای کاربران
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 241-201
چکیده
پیامرسانها از ابزارهای اصلی برقراری ارتباطات اجتماعی و سازمانی محسوب میشوند. باتوجه به اینکه استفاده آگاهانه از پیامرسانها منوط به برخورداری از سواد رسانهای است، بنابراین پژوهش حاضر، اصول ... بیشترتأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر جنبشهای اجتماعی؛ مطالعه جنبشهای اعتراضی ایران (1398-1388)
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 286-243
چکیده
عالمگیر شدن استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی موجب تغییرات مهمی در سبک زندگی، عادات و ارتباطات اجتماعی و ارتباط بین مردم و دولتها شده است. جنبشهای اجتماعی بهعنوان یکی از روشهای انتقال خواستهها ... بیشترنمود نامطلوب از خود در اینستاگرام. بیاعتباری یا جستجوی اعتبار؟
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 317-287
چکیده
کاربران اینستاگرام آگاه هستند که با نشر عکس و نوشته همراه آن به شکلگیری تصویری از خود کمک میکنند. مطابق آنچه تحقیقات مختلف در بستر فرهنگی جامعه ایرانی نشان داده است، قاطبه کاربران آنچنان که گافمن ... بیشترمدلسازی عوامل رقابت پذیری رسانه های مکتوب با شبکه های اجتماعی در راستای ادامه حیات
دوره 10، شماره 40 ، دی 1403، صفحه 351-319
