دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 10
جابجایی در فضای مجازی-واقعی: عقلانیت یا پریشانی ارتباطی؟
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 40-1
چکیده
در این مقاله تداخلات فضای مجازی و فضای واقعی و آسیبهایی که ممکن است خو گرفتن در فضای مجازی بر مناسبات اجتماعی در فضای واقعی وارد کند از منظر تکوین ادراک جمعی مورد مداقه نظری قرار گرفته است. درمجموع به ... بیشترشناسایی مولفه های الگوی اقناع افکار عمومی در رسانه های اجتماعی : یک مطالعهی سنتز پژوهی
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 68-41
چکیده
چکیده: امروزه نقش واهمیت رسانه ها در اطلاع رسانی و شکل دهی به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست ودر میان انواع رسانه ها،رسانه های اجتماعی با تحولاتی که در ابعاد مختلف فناوری، تجهیزات، حجم و روش داشته اند، ... بیشترتحلیل درگیرشدن مخاطب_مشتریان با برند در شبکههای اجتماعی؛ مطالعه موردی دیجیکالا در توییتر
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 110-69
چکیده
دیجیکالا به عنوان بزرگترین پلتفرم خردهفروشی آنلاین در ایران، یکی از برندهاییست که از ظرفیت رسانههای اجتماعی مختلف برای تحقق اهدافش بهره میجوید. از طرفی فضای کلی و منحصربفرد حاکم بر میکروبلاگ ... بیشترپیشبینی افسردگی براساس میزان استفاده از شبکه اجتماعی با نقش میانجی تصویر بدن
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 140-111
چکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر افسردگی با نقش میانجی تصویر بدن انجام شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری دادههای پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی ... بیشترگفتمانشناسی مطالبات حقوق زن در شبکه اجتماعی اینستاگرام
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 174-142
چکیده
مطالبات درواقع نیازهای همه یا بخش بزرگی از اعضای یک جامعه است که خود برگرفته از گفتمانهای ترویجشده در آن جامعه است. گفتمانها به اولویتبندی نیازهای طرفداران خود میپردازند؛ بنابراین با شناسایی ... بیشترسنجش میزان سواد رسانه ای انتقادی بر اساس الگوی الیزابت تامن
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 222-175
چکیده
سواد رسانه ای مجموعهای از مهارتهای قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل ، نقد و ایجاد انواع پیامهای رسانهای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار میرود. پژوهش حاضر ... بیشترواکاوی ادراک دانشجو معلمان نسبت به محتوای یادگیری در شبکههای اجتماعی: مطالعه پدیدارشناسانه
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 244-223
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی محتوای یادگیری دانشجو معلمان در شبکه های اجتماعی و ادراک آنها نسبت به اعتبار محتوای به اشتراک گذاشته شده در این شبکه ها بود. روش این پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسانه ... بیشتر. شبکههای اجتماعی مجازی؛ ابزاری برای طراحی الگوی برنامه درسی توسعه مهارتهای حرفهای دانشجویان(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران)
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 284-245
چکیده
پژوهش حاضر باهدف طراحی الگوی برنامه درسی توسعه مهارتهای حرفهای دانشجویان با استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی انجام شده است.روش پژوهش، آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی که در بخش کیفی داده بنیاد و ... بیشتربررسی خوانش شهروندان دورودی از مستندهای سیاسی شبکهی منوتو (مورد مطالعه: مستندهایی با محوریت گفتمان پهلوی و جمهوری اسلامی)
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 326-285
چکیده
پژوهش حاضر با اتکا به نظریات تحلیل گفتمان لاکلاو و موفه، نظریهی تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف و همچنین نظریهی دریافت (استوارت هال)، خوانش شهروندان دورودی را درخصوص 14 مستند سیاسی شبکهی منوتو که گفتمانهای ... بیشترمدل ساختاری سلبریزیته شدن و زندگی روزمره کاربران شبکههای اجتماعی (مطالعه موردی کاربران تهرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام)
دوره 10، شماره 39 ، آبان 1403، صفحه 364-327
