ارزیابی عملکرد رسانه‌های پخش در شبکه‌های اجتماعی آنلاین با استفاده از مدل‌های تحلیل پوششی داده‌ها

هانیه حقیقی نیا؛ محسن رستمی مال خلیفه؛ محمد سلطانی فر

دوره 7، شماره 28 ، دی 1400

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2021.47296.844

چکیده
  چشم‌انداز رسانه‌ای در جهان طی دو دهه‌ی اخیر به‌دلیل استفاده از اینترنت و عمدتا توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی آنلاین، تغییر کرده و به‌طور چشم‌گیری بر نحوه‌ی تولید، توزیع و مصرف رسانه‌ا‌‌ی تاثیر گذاشته است؛ از این رو برنامه‌ریزان رسانه‌ای می‌بایست در فرآیند تصمیم‌گیری اقدامات مناسب را به‌دقت شناسایی کنند. اولین قدم برای تغییر ...  بیشتر

شناسایی مولفه‌های فرهنگ حاکم در شبکه اجتماعی اینستاگرام

امیرحسین شمشادی؛ افسانه مظفری؛ محمد سلطانی فر؛ علی اکبر فرهنگی

دوره 6، شماره 24 ، دی 1399، ، صفحه 344-311

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2021.55260.1045

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی مؤلفه‌های فرهنگ حاکم بر شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام‌شده است. نمونه تحقیق، مشارکت‌کنندگان بالقوه از اساتید و صاحب‌نظران، مدیران ستادی و مدیران اجرایی رسانه‌های فعال در سطح تهران بودند. با در نظر گرفتن اهمیت حداکثر تنوع در نمونه تحقیق و محدودیت‌های ...  بیشتر

تبیین چالش‌های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از منظر اساتید ارتباطات و اصحاب رسانه

محدثه یعقوبی؛ محمد سلطانی فر؛ علی جعفری؛ جعفر سلمان زاده

دوره 6، شماره 21 ، فروردین 1399، ، صفحه 27-55

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2020.53887.1010

چکیده
  هدف از این مقاله، تبیین چالش‌های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران و ارزیابی آن با شرایط حاکم بر جامعه حاضر در ایران است. پرسش این است که آیا در شرایط فعلی جامعه ایرانی، قانون حق دسترسی آزاد به اطلاعات گنجایش و ظرفیت دارد؟ روش این پژوهش از نوع داده بنیاد و با استفاده از تکنیک مصاحبه به شناسایی چالش‌های فراروی اجرایی شدن ...  بیشتر

مزیت‌ها و کارکردهای شبکه‌های اجتماعی برای گروه‌های تروریستی (مطالعه موردی: استفاده گروه داعش از توییتر و فیس‌بوک)

نعمت ا... فاضلی؛ محمد سلطانی فر؛ حجت اله عباسی

دوره 3، شماره 12 ، بهمن 1396، ، صفحه 1-30

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.17604.138

چکیده
  شبکه‌های اجتماعی علاوه بر تولید و انتشار اطلاعات بستر مناسبی برای مدیریت سازمانی محسوب می‌شوند. گروه دولت اسلامی (داعش) اهداف تروریستی را از طریق شبکه‌های اجتماعی بویژه فیس‌بوک و توییتر به‌پیش می‌برد. این گروه اقداماتی مانند جذب و سازمان‌دهی نیروها، برنامه‌ریزی و اجرای عملیات، نظارت و کنترل، هدایت و رهبری، ارتباطات و هماهنگی ...  بیشتر