مقایسه کاربردپذیری تارنما‌های خبری بی بی سی فارسی و شبکه خبر صدا‌وسیمای جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران

طاهر روشندل اربطانی؛ کبری صمدی؛ سعید قنبری

دوره 7، شماره 28 ، دی 1400

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2022.35203.576

چکیده
  رشد میلیون‌ها نفر از مصرف‌کنندگان خبری آنلاین و تلاش وافر مالکان رسانه‌ها برای جلب توجه آنان در فضای وب، ضرورت بررسی کاربرد‌پذیری تارنمای خبری را مورد تأکید قرار می‌دهد. این تحقیق با هدف ارزیابی و مقایسه کاربرد‌پذیری تارنماهای خبری بی‌بی‌سی فارسی و شبکه خبر جمهوری اسلامی ایرانو با استفاده از روش پیمایشی انجام شد. جمعیت آماری ...  بیشتر

شناسایی پیشران‌ها و ذینفعانِ موثر بر آینده شبکه‌های اجتماعیِ وسایل همراه

علی اعتمادالاسلامی بختیاری؛ طاهر روشندل اربطانی؛ مهدی ذوالفقارزاده؛ علی اکبر فرهنگی

دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2021.49610.906

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی نیروهایی است که بر آینده شبکه‌های اجتماعیِ همراه تاثیر دارند. شبکه های اجتماعی به عنوان خدمات مبتنی بر اینترنت تعریف می‌شوند که به افراد اجازه میدهد برای خود پروفایل و لیستی از مخاطبان ایجاد کنند که با این مخاطبان در ارتباط باشند و کل اعضای شبکه محتوا باهم به اشتراک بگذارند. در شبکه های اجتماعی همراه، وسیله ...  بیشتر

توزیع دیجیتال موسیقی و نوآوری‌های رسانه‌ای در کسب‌وکارهای ایران (مطالعه موردی: وب‌سایت بیپتونز)

طاهر روشندل اربطانی؛ هومان اسعدی؛ افشین امیدی

دوره 4، شماره 15 ، آبان 1397، ، صفحه 149-176

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2018.29157.405

چکیده
  نابسامانی نظام نوآوری یکی از علل اصلی وجود معضلات اقتصادی در صنعت موسیقی به شمار می‌رود و رفع آن‌ها مستلزم سازمان‌دهی نظام نوآوری در بخش‌های مختلف صنعت موسیقی، به‌خصوص در عصر دیجیتال می‌باشد. در دهه‌های اخیر، توزیع دیجیتال موسیقی به‌طور چشمگیری توانسته است برای جوامع مختلف، خلق ثروت زیادی داشته باشد. در محیط اکنونی رسانه‌های ...  بیشتر

نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات در ایران و تاثیر آنها بر نقش رسانه های سنتی

سیدوحید عقیلی؛ طاهر روشندل اربطانی؛ محمدمهدی فرجیان

دوره 4، شماره 13 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 181-214

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.25937.329

چکیده
  این پژوهش به بررسی نقش انتخاباتی رسانه‌های اجتماعی پرداخته است. پژوهش حاضر بهروش تلفی انجام شده. بدین‌ترتیب که ابتدا با مصاحبه عمیق با تعدادی از خبرگان گویه‌های پژوهش استخراج شده و سپس در یک پنل خبرگانی، نظر خبرگان در خصوص این گویه‌ها اخذ شده. نهایتا این فرایند تا رسیدن به اشباع ادامه یافته است. خبرگان حاضر در این پژوهش معتقدند که ...  بیشتر

امکان‌سنجی کاربست محتوای کاربرساز در فرآیندهای بازاریابی محتوایی؛ مطالعه موردی دیجی‌کالا

طاهر روشندل اربطانی؛ سعیدرضا عاملی؛ مجتبی حاجی جعفری

دوره 2، شماره 7 ، آبان 1395، ، صفحه 157-190

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.13086.78

چکیده
  مقاله حاضر باهدف امکان‌سنجی کاربست محتوای کاربرساخته به‌عنوان گونه محتوایی غالب و در حال رشد فزاینده در فضای مجازی در فرآیندهای بازاریابی محتوایی و احصای الگوی این کاربست است. مسئله اساسی این پژوهش آن است که چگونه و بر اساس چه الگویی می‌توان محتوای کار برساخته را در فرآیند بازاریابی محتوایی استفاده کرد؟ این مطالعه به نوع خاصی از ...  بیشتر