دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)

تعداد مشاهده مقاله

607,941

تعداد دریافت فایل اصل مقاله

442,220

نسبت مشاهده بر مقاله

1490.05

نسبت دریافت فایل بر مقاله

1083.87

تعداد مقالات ارسال شده

1,936

تعداد مقالات رد شده

999

درصد عدم پذیرش

52

تعداد مقالات پذیرفته شده

398

درصد پذیرش

21

نشریه مطالعات رسانه‌های نوین یک فصلنامه، با داوری بسته و دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران و با همکاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و همچنین کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو منتشر می‌شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین‌المللی با تمرکز بر مباحث علوم ارتباطات پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزۀ علوم ارتباطات اجتماعی انتشار یافته است و هدف آن انتشار مقالات پژوهشی با کیفیتی است که یافته‌های مرتبط با موضوعات مهم علوم ارتباطات را گزارش می‌دهند. نشریه مطالعات رسانه‌های نوین  به دو صورت چاپی و برخط (آنلاین) با دسترسی آزاد منتشر می شود.

نشریه مبلغ 200,000 تومان جهت داوری مقالات و 400,000تومان جهت پذیرش و چاپ مقالات دریافت می‌کند؛ سایر مراحل نیز از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی پشتیبانی مالی می‌شود.

صدور گواهی پذیرش و چاپ مقاله منحصرا  منوط به در خواست مولف و دریافت نامه پذیرش ممهور به مهر  با امضای سردبیر  نشریه است. دریافت کننده گواهی برای اثبات اصالت آن موظف به استعلام از این نشریه است. 

 

«دسترسی به مقالات این سایت آزاد است»

سلامت دیجیتال در نظام جامع ارتباطات سلامت در ایران
سلامت دیجیتال در نظام جامع ارتباطات سلامت در ایران

فرزانه کوهی؛ سیدعلی رحمانزاده؛ علی اصغر کیاء؛ سیدرضا نقیب السادات

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1404، صفحه 26-1

https://doi.org/10.22054/nms.2024.81833.1755

چکیده
  توسعه فناوری‌های نوین، سلامت دیجیتال را به رویکردی مؤثر در بهبود ارتباطات و خدمات سلامت تبدیل کرده است. این پژوهش باهدف شناسایی مؤلفه‌ها و عناصر سلامت دیجیتال در نظام جامع ارتباطات سلامت در ایران، ...  بیشتر
سلوک دیجیتال: بازخوانی مفهوم خلوت و فنا در عصر شبکه های اجتماعی
سلوک دیجیتال: بازخوانی مفهوم خلوت و فنا در عصر شبکه های اجتماعی

فیروز فاضلی؛ رکسانا شمسائی

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1404، صفحه 59-27

https://doi.org/10.22054/nms.2025.89384.1927

چکیده
  ظهور و گسترش شبکه‌های اجتماعی، صورت‌های سنتی خلوت و فنا را که ریشه در سلوک عرفانی و تجربه‌ معنوی انسان داشت، دستخوش تحول بنیادین کرده است. در این پژوهش با رویکرد تحلیلی تفسیری و با اتکای بر مبانی عرفان ...  بیشتر
مطالعه تصویر «استاد دانشگاه» در شبکه اجتماعی اینستاگرام
مطالعه تصویر «استاد دانشگاه» در شبکه اجتماعی اینستاگرام

بهارک محمودی

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1404، صفحه 96-61

https://doi.org/10.22054/nms.2024.77131.1650

چکیده
  هدف از نگارش این مقاله، مطالعه و طبقه‌بندی اشکال مختلف حضور اساتید دانشگاه در اینستاگرام است؛ پلتفرمی که برای کاربران خود ازجمله اساتید دانشگاه این امکان را فراهم می‌کند که خود و قاب‌هایی از سبک زندگی‌شان ...  بیشتر
تحلیل تأثیر فناوری‌های نوظهور دیجیتال بر تحول ساختار روایت‌های تعاملی در بازی‌های رایانه‌ای
تحلیل تأثیر فناوری‌های نوظهور دیجیتال بر تحول ساختار روایت‌های تعاملی در بازی‌های رایانه‌ای

علی رازی‌زاده

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1404، صفحه 131-97

https://doi.org/10.22054/nms.2025.83519.1791

چکیده
  با رشد فزاینده فناوری‌های نوظهور، بازی‌های رایانه‌ای به بستری برای تجربه روایت‌هایی تعاملی، پویا و شخصی‌سازی‌شده بدل شده‌اند. این پژوهش باهدف واکاوی نحوه تأثیرگذاری چهار فناوری محوری، هوش مصنوعی، ...  بیشتر
نسل جدید و فرایندهای هویت‌یابی (با تأکید بر هویت‌یابی از طریق رسانه‌های اجتماعی)
نسل جدید و فرایندهای هویت‌یابی (با تأکید بر هویت‌یابی از طریق رسانه‌های اجتماعی)

محمدرضا حسنی؛ فاطمه محمدزاده؛ حمیده محمدزاده

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1404، صفحه 177-133

https://doi.org/10.22054/nms.2025.80522.1727

چکیده
  با ظهور و گسترش رسانه‌های اجتماعی هویت تبدیل به امری تغییرپذیر و چندپاره شده و جامعه و خانواده دیگر تنها منابع تعیین‌کننده نیستند، بنابراین هویت و فرایند هویت‌یابی به‌خصوص در بین جوانان دستخوش دگردیسی ...  بیشتر
عوامل موثر بر پذیرش پیام رسان های داخلی توسط کاربران ایرانی
عوامل موثر بر پذیرش پیام رسان های داخلی توسط کاربران ایرانی

زهرا پورجوپاری؛ سعید ده یادگاری؛ مهدی کاظمی

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1404، صفحه 207-179

https://doi.org/10.22054/nms.2025.79603.1711

چکیده
  این پژوهش باهدف بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش پیام‌رسان‌های داخلی توسط کاربران ایرانی انجام شد. تحقیق ازنظر روش از نوع توصیفی- علی بوده و با استراتژی پیمایش انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را کاربران پیام‌رسان‌های ...  بیشتر
چالش مدیریت تجربه مشتریان بومی دیجیتال: طراحی چارچوب کیفیت تجربه مشتریان نسل زد در استفاده از رسانه‌های دیجیتال با رویکردی اکتشافی
چالش مدیریت تجربه مشتریان بومی دیجیتال: طراحی چارچوب کیفیت تجربه مشتریان نسل زد در استفاده از رسانه‌های دیجیتال با رویکردی اکتشافی

مریم تجلی؛ سید محمدباقر جعفری؛ مونا جامی پور

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1404، صفحه 251-209

https://doi.org/10.22054/nms.2025.84792.1820

چکیده
  چکیده با ظهور فناوری‌های دیجیتال، نسل زد که در دوران شکوفایی تکنولوژی رشد یافته‌اند، تعامل گسترده‌ای با رسانه‌های دیجیتال دارند و به‌عنوان پذیرندگان اولیه راهکارهای نوین شناخته می‌شوند. این نسل ...  بیشتر
بازنمایی تهیدستان شهری در رسانه مدیریت شهری (همشهری آنلاین)
بازنمایی تهیدستان شهری در رسانه مدیریت شهری (همشهری آنلاین)

عبدالرسول هاشمی

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1404، صفحه 283-253

https://doi.org/10.22054/nms.2025.83777.1805

چکیده
  بازنمایی رسانه ای یکی از ابعاد بازنمایی است که در مطالعات فرهنگی اهمیت بسزایی دارد. مطابق اسناد بالادستی، شهرداری تهران مکلف شده است تا در راستای تحقق عدالت شهری عمل کند. براین اساس انتظار می‌رود رسانه ...  بیشتر
مروری بر کاربردهای منتخب بلاک‌چین در صنعت رسانه و سرگرمی: رویکرد آینده‌پژوهی
مروری بر کاربردهای منتخب بلاک‌چین در صنعت رسانه و سرگرمی: رویکرد آینده‌پژوهی

محمد مهدی مولایی؛ صدیقه سخایی

دوره 11، شماره 42 ، تیر 1404، صفحه 334-285

https://doi.org/10.22054/nms.2024.80582.1732

چکیده
  یکی از فناوری‌های نوظهوری که در دهه گذشته تأثیر زیادی بر سبک زندگی ما داشته است، فناوری بلاک‌چین نام دارد که امکان ایجاد انقلابی در نحوه تجارت و تعامل جامعه را فراهم می‌کند. بلاک‌چین یک پایگاه داده ...  بیشتر
بررسی تاثیر رسانه های نوین در شکل دهی الگوهای مصرفی جامعه ایران
بررسی تاثیر رسانه های نوین در شکل دهی الگوهای مصرفی جامعه ایران

کریم نعمتی اقدم؛ نسیم مجیدی؛ علی اصغر کیا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 بهمن 1402

https://doi.org/10.22054/nms.2024.70227.1465

چکیده
  چکیده هدف از این تحقیق بررسی نقش رسانه های نوین در تغییرات ظاهری فرهنگ جامعه ایران می باشد که روش تحقیق بدون اتکا به نظریات رایج و با روش نظریه مبنایی (GT) انجام گرفته است. در این روش به صورت استنباطی ...  بیشتر
مطالعه شیوه های ارتباط هواداران زن با سوییت هوم بلاگرهای اینستاگرام
مطالعه شیوه های ارتباط هواداران زن با سوییت هوم بلاگرهای اینستاگرام

سمیه شالچی؛ فاطمه نوروزی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 بهمن 1403

https://doi.org/10.22054/nms.2025.79338.1694

چکیده
  در این پژوهش توجه ما به طور ویژه بر هواداران زن و مخاطبان سوییت هوم بلاگرهای اینستاگرامی بوده است، نخست به این پرسش پرداختیم که رابطه ی بین سوییت هوم بلاگر و هوادار توسط هوادار چگونه تعریف می شود؟ سپس ...  بیشتر
مدل سیاست‌گذاری ارتباطات با تاکید بر مقررات‌گذاری برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک
مدل سیاست‌گذاری ارتباطات با تاکید بر مقررات‌گذاری برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

رضاعلی رضائی مالیدره؛ علی اکبر فرهنگی؛ سیدمحمد دادگران؛ علی دلاور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 بهمن 1403

https://doi.org/10.22054/nms.2025.81386.1748

چکیده
  مطالعه با هدف شناخت ارائه مدل سیاست‌گذاری ارتباطات با تاکید بر مقررات‌گذاری برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک انجام شد. مطالعه با هدف کاربردی-توسعه‌ای، از نظر روش و بازه زمانی گردآوری داده‌ها، یک ...  بیشتر
مطالعه ساختار و روند انتشار محتواهای مرتبط با هویت جنسی در توییتر (ایکس) فارسی
مطالعه ساختار و روند انتشار محتواهای مرتبط با هویت جنسی در توییتر (ایکس) فارسی

میلاد عبداللهی؛ سبحان یحیائی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.83405.1787

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی شبکه‌های ارتباطی شکل گرفته در ارتباط با هویت جنسی و روندانتشار محتواهای مرتبط با هویت جنسی در شبکه اجتماعی توییتر در بازه زمانی 1 فروردین 1402 تا 19 مرداد 1403 طراحی و اجرا شده است. ...  بیشتر
وضعیت سواد رسانه‌ای نخبگان سیاسی ایرانی
وضعیت سواد رسانه‌ای نخبگان سیاسی ایرانی

عباس اسدی؛ احمد رضا مسعودی؛ احمد بحرینی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 خرداد 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.73669.1561

چکیده
  سواد رسانه‌ای نخبگان سیاسی یکی از حوزه‌های تقریبا مغفول مانده است. امروزه حجم وسیعی از مطالب و محتویات در رسانه ها به خصوص رسانه‌ای اجتماعی با هدف اثرگذاری بر نخبگان سیاسی و از سوی دیگر محتویات تولید ...  بیشتر
عوامل مرتبط در فراگیری محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از دیدگاه کارشناسان: مورد مطالعه پلتفرم ایرانی روبیکا
عوامل مرتبط در فراگیری محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از دیدگاه کارشناسان: مورد مطالعه پلتفرم ایرانی روبیکا

محمد خضری مقدم؛ علی اصغر کیا؛ محسن مسعودیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 تیر 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.80131.1715

چکیده
  با پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از اینترنت، رسانه‌های اجتماعی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی تبدیل شده‌اند. این پلتفرم‌ها مانند فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب به عنوان شبکه‌های خارجی و روبیکا، ایتا ...  بیشتر
تیپولوژی زیبایی شناختی محتوای دیداری بلاگرهای روزمره اینستاگرامی (مورد مطالعه: سپیده بزمی پور )
تیپولوژی زیبایی شناختی محتوای دیداری بلاگرهای روزمره اینستاگرامی (مورد مطالعه: سپیده بزمی پور )

فاطمه منتظری هدشی؛ احسان شاه قاسمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 آبان 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.79307.1693

چکیده
  مقاله حاضر به تیپولوژی زیبایی شناختی محتواهای بصری تولید شده توسط یکی از بلاگرهای روزمره معروف اینستاگرامی می پردازد. بلاگرهای روزمره به بلاگرهایی گفته می شود که در شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت روزانه ...  بیشتر
تدوین بسته آموزشی مدیریت رفتار در فضای مجازی و اثربخشی آن بر سلامت روان و خودتنظیمی تحصیلی
تدوین بسته آموزشی مدیریت رفتار در فضای مجازی و اثربخشی آن بر سلامت روان و خودتنظیمی تحصیلی

فریده ابراهیمی؛ اسماعیل سعدی پور؛ بیتا نصراللهی؛ حسن اسدزاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 22 آذر 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.86481.1854

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، تدوین بسته آموزشی مدیریت رفتار در فضای مجازی و اثربخشی آن بر سلامت روانی و خودتنظیمی تحصیلی دانش‌آموزان دختر متوسطه شهر تهران بود. در مرحله اول، بسته آموزشی با استفاده از روش کتابخانه‌ای ...  بیشتر

ابر واژگان