دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 12
شناسایی و تحلیل راهبردی عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد حکمرانی فضای مجازی در جمهوری اسلامی ایران
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 43-1
چکیده
حکمرانی فضای مجازی در جمهوری اسلامی ایران با چالشهای متعددی از جمله تشتّت و تعارض نهادی، ناپایداری سیاستی، بیتوجهی به زمینههای اجتماعی و افکار عمومی در امر سیاستگذاری و غلبه نگاه فنی - تکنیکی ... بیشترتحلیل اخبار کرونا در ایران مطالعه تطبیقی سایتهای خبری صدا و سیما و بیبیسی فارسی
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 70-45
چکیده
پژوهش حاضر باهدف بررسی نحوه بازتاب اخبار مربوط به موج اول شیوع ویروس کرونا در ایران در دو سایت «صداوسیما» و «بیبیسی فارسی» انجام گرفته است. از دسامبر 2019، واژگان «کرونا» و «کووید-19» ... بیشترآسیبشناسی نقش تلگرام بر انزوا و اختلال دانشآموزان در تعاملات اجتماعی (مطالعه موردی: دانشآموزان دبیرستانهای شهر تهران)
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 106-71
چکیده
گسترش فضای مجازی و استفاده از ابزارهای آن مانند تلگرام، تغییرات زیادی را در سبک زندگی و تعامل شهروندان به وجود آورده است. با توجه به اینکه دانشآموزان از آسیبپذیرترین اقشار جامعه در این زمینه هستند، ... بیشترنقش «رسانه های خبری آنلاین» و «رسانه های اجتماعی» در اقدامات پیشگیرانه از دیدگاه سرمایه اجتماعی: مورد مطالعه همه گیری کووید-19
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 140-107
چکیده
در پژوهش حاضر درک مطلوبیت شهروندان از «رسانه های خبری آنلاین» و «رسانه های اجتماعی» بر اقدامات پیشگیرانه از سوی شهروندان استان خوزستان بررسی شده است. چرا که، انتشار اطلاعات نادرست در طول همه ... بیشترزیباییشناسی پستمدرن و میکروسلبریتیهای نوجوان (تحلیل رتوریک فانتزی «نوجوان سرخورده: سرخوشی در لحظه» در صفحه اینستاگرام pooorblack)
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 186-141
چکیده
زیباییشناسی پستمدرن، زیباییشناسی فروکاهنده، تقلیلدهنده و سبکگراست که در بسیاری از آثار تولیدشده در شبکههای اجتماعی مشاهده میشود. با حاکمیت زیباییشناسیِ رسانههای مجازیِ عصر پستمدرن، ... بیشترتحلیل پرسشها، پاسخها و دلایل مشارکت کاربران در شبکه اجتماعی علمی ریسرچگیت در حوزۀ COVID-19
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 216-187
چکیده
شیوع ویروس کرونا سؤالات زیادی را برای عموم ایجاد کرده است و بسیاری از افراد، از نظامهای پرسش و پاسخ شبکههای اجتماعی برای پاسخ به سؤالات خود در مورد این بیماری استفاده میکنند. ازاینرو، پژوهش حاضر ... بیشتررابطه ساختاری بین سیستمهای مغزی رفتاری با وابستگی به شبکههای اجتماعی با میانجیگری گری نظمجویی شناختی هیجانی در دانشآموزان
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 243-217
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه ساختاری بین سیستمهای مغزی رفتاری و نظمجویی شناختی هیجانی با وابستگی به شبکههای اجتماعی در دانشآموزان بود. روش پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی مبتنی بر روش مدلیابی ... بیشترتبیین عوامل موثر بر خودابرازی کاربران شبکه های اجتماعی مجازی (مورد مطالعه اینستاگرام)
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 285-245
چکیده
هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر خودابرازی[1] کاربران اینستاگرام و بررسی چگونگی روابط این عوامل با خودابرازی است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر طرح، آمیخته از نوع متوالی- اکتشافی است. رویکرد ... بیشتربررسی اثر ویژگیهای محتوایی بر درگیری محتوایی با نقش میانجی عاطفه در اینستاگرام (موردمطالعه کاربران صفحه بیگبنگ)
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 320-287
چکیده
با توجه به دنیای امروز که عصر اطلاعات و ارتباطات است، نقش رسانههای اجتماعی را در انتقال اطلاعات و گسترش انواع ارتباطات در زندگی روزمره و شخصی افراد نمیتوان نادیده گرفت. مهمترین و اصلیترین عنصر ... بیشترفرهنگ روانریتی در جامعه؛ نقش خردهسلبریتیهای انگیزشی در اینستاگرام
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 348-321
چکیده
در طی دهه اخیر استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران افزایش یافته است. این رشد همزمان سبب به وجود آمدن مفاهیمی همچون خرده سلبریتی، اینستاگرامیها و ... شده است. این فضا با تاسی از فضای روانشناسی ... بیشترعوامل موثر در قصد خرید کاربران در بازاریابی اینفلوئنسر رسانههای اجتماعی ناشی از ویژگیهای شخصیتی (مورد مطالعه: کاربران رسانه اجتماعی اینستاگرام در ایران)
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 393-349
چکیده
امروزه رسانههای اجتماعی به بستر مناسبی برای تاثیرگذاری گسترده بر کاربران این رسانهها تبدیل شده است. اینستاگرام به عنوان یکی از این رسانهها به بستری برای اینفلوئنسرهای ایرانی تبدیل شده است که به ... بیشترتبیین جامعه شناختی مدیریت بدن و الگوپذیری از ستاره های زن سینمای ایران مطالعه موردی زنان مراجعه کننده به کلینیک های منطقه پنج تهران
دوره 9، شماره 36 ، دی 1402، صفحه 420-395
