دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 13
تاثیر رسانههای نوین بر انسجام اجتماعی در مناطق کمتربرخوردار شهر تهران (مورد مطالعه: واتساپ)
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 36-1
چکیده
توسعه رسانههای نوین بهویژه شبکههای اجتماعی تعاملی را میتوان یکی از پدیدههای ارتباطی دهههای اخیر در ایران و جهان دانست؛ رسانههایی که با پررنگ نمودن نقش کاربران در روابط اجتماعی توانسته تغییرات ... بیشترقالب های رایج و نوع گفتمان شایعه سازی در فضای مجازی
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 76-37
چکیده
شبکه های اجتماعی (پلتفرم های موبایلی) شبکه ی ارتباطی فراگیر و غیر رسمی است از این رو بستر مناسبی برای تولید و انتشار قابل توجهی از شایعه می باشد که اثرات منفی بسیاری بر جامعه می گذارد. شناخت علل و چگونگی ... بیشترپنداشت مردم تهران از سلبریتیها در عصر رسانه های مجازی
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 132-77
چکیده
عصر ما عصر شهرت است و سلبریتیها جنبهای گریزناپذیر از زندگی روزمره ما هستند. با توجه به نفوذ و اقبال بالایی که سلبریتیها در بین نسل جدید برخوردارند، فعالیت آنها در سالهای اخیر به یک چالش جدی در ... بیشترتاثیر ویژگیهای فناوری یادگیری مبتنی بر وب بر سازههای مدل پذیرش فناوری دیویس
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 160-125
چکیده
این مطالعه باهدف بررسی نقش ویژگیهای فناوریهای یادگیری مبتنی بر وب در پیشبینی سازههای مدل پذیرش فناوری دیویس در بین معلمان انجام گرفت. به این منظور از روش همبستگی استفاده شد و دادهها از 150 نفر ... بیشترزمینههای پذیرش بازاریابی رسانههای اجتماعی و تاثیر آن بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط(SME)
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 196-161
چکیده
با ظهور اینترنت فرصتهای جدیدی برای شرکتهای کوچک و متوسط ایجاد شده است تا بتوانند روشهای نوین بازاریابی همچون بازاریابی رسانههای اجتماعی را اتخاذ کنند. بررسی ادبیات مرتبط با بازاریابی رسانههای ... بیشترطراحی مدل تحول رسانه های اجتماعی در منابع انسانی
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 232-197
چکیده
پژوهش حاضر با نگاهی نو به طراحی یک مدل کاربردی در حوزه رسانه های اجتماعی با تمرکز بر نقطه تحول در منابع انسانی نگارش شده است. رویکرد پژوهش استفاده از یک مدل ترکیبی و تایید آن در طراحی مدل است. پژوهش در سه ... بیشتردیپلماسی توئیتری: مقایسه عملکرد حساب کاربری سفیر چین در تهران و حساب کاربری فارسی وزارت خارجه امریکا در زمینه شبکه سازی
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 276-241
چکیده
رشد و توسعه فناوریهای ارتباطی در سالهای اخیر سبب شده شبکههای اجتماعی به بخشی جداییناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شوند و استفاده از این شبکهها در راستای دیپلماسی عمومی و سایبر دیپلماسی افزایش پیدا ... بیشترتحلیل گفتمان پیکره بنیاد اخبار «کرونا» در مطبوعات ایران
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 317-277
چکیده
در این پژوهش با هدف بررسی چگونگی پوشش خبری همهگیری کرونا در مطبوعات خبری ایران از روش توصیفی-تحلیلی و رهیافت تحلیل گفتمان پیکرهبنیاد (بیکر، 2006) و نرمافزار تحلیل زبانی پیکره ورداسمیت (نسخه 6) استفاده ... بیشتررسانههای خبری و بررسی عاملیت مترجمین مطبوعاتی در بازتعریف روایی از بیماری کرونا در ایران
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 347-319
چکیده
اواخر سال 2019 ویروس کرونا در چین ظاهر شد. این بیماری در تمام دنیا شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را به شدت تحت تاثیر قرار داد. بدین ترتیب موقعیتی فراهم آمد تا جناحها، سازمانها و حکومتها به دنبال بهرهبرداری ... بیشترکرونا در توییتر و اینستاگرام: تحلیل قالبهای گفتمانیِ تولیدشده توسط کاربران در دوران همهگیری ویروس کرونا
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 396-349
چکیده
این مقاله تلاش میکند تا گفتمانهای شکلگرفته در دوران همه گیری کرونا در توئیتر و اینستاگرام در ایران را شناسایی و تحلیل کند. با مبنا قرار دادن دیدگاههای فوکو درباره گفتمان و قدرت، ما علاوه بر شناسایی ... بیشترمطالعه نحوه میانجیگری والدین درمواجهه بافضای رسانه
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 444-397
چکیده
رسانههای نوین، از طریق ترویج الگوهای متفاوت تعامل اجتماعی و امکان دسترسی به اطلاعات وسیع، چشماندازهای جدیدی به روی اعضای خانواده گشوده و با فراهم کردن فرصتهای جدید برای فعالیت مشترک، تأثیرات شگرفی ... بیشترتحلیل تجربه زیسته ورزشکاران حرفهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 473-445
چکیده
چکیدهپژوهش حاضر با هدف تحلیل تجربه زیسته ورزشکاران حرفهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت گرفت. روش تحقیق به صورت کیفی (پدیدارشناسی) انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را ورزشکاران حرفهای بود که سابقه بیشتر ... بیشترنقش شبکه های اجتماعی مجازی در روابط زوجهای مراجعه کننده به دادگاه خانواده
دوره 9، شماره 35 ، آبان 1402، صفحه 510-475
