دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 14
مباحثه انتقادی در شبکه های اجتماعی فضای سایبر: استدلال، مغالطه، تخطی از قاعده، نقض قاعده، و بازیهای زبانی
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 50-1
چکیده
مباحثه، مطالبه بحث از دیگری است؛ پس ارتباط یکسویه صرف طرح ادعاهای خود نیست، بلکه ارتباط (حداقل) دوسویه (تعاملی) است که ارتباطگر و ارتباطگیر، نقش و نوبت خود را مستمر در مکالمه تغییر میدهند و به ادعاهای ... بیشترمردم نگاری فرهنگ شبکه ای کاربران ایرانی اینستاگرام
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 80-51
چکیده
این پژوهش درصدد «شناسایی چیستی و چرایی رفتار ارتباطی کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام» از رهگذر تعاملات درونشبکهای و بازنمود زندگی روزمره کاربران در محیط شبکه، با استفاده از روش نتنوگرافی ... بیشترنقش رسانههای نوین در سبک زندگی سلامتمحور (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی)
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 121-81
چکیده
پژوهش حاضر تحت عنوان نقش رسانههای نوین در سبک زندگی سلامتمحور باهدف شناخت ابعاد نقشآفرینی در کنار میزان بهرهمندی پاسخگویان از رسانههای نوین؛ انجامشده است و با روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه گردآوری ... بیشتراز معمولی به خرده سلبریتی: سنخ شناسی خرده سلبریتی های اینستاگرامی ایرانی
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 174-123
چکیده
رسانههای جدید همچون اینستاگرام قابلیتهایی دارند که به افراد امکان میدهند تا مشهور شوند. بااینوجود، شرایط خرده سلبریتی شدن برای همگان برابر نیست، ازاینرو شناسایی سازوکارهای خرده سلبریتیها ... بیشترعوامل مؤثر بر مهاجرت کاربران ایرانی تلگرام به واتسآپ به جای مهاجرت به پیامرسانهای داخلی پس از فیلتر تلگرام
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 222-175
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر مهاجرت کاربران ایرانی تلگرام به واتسآپ بهجای مهاجرت به پیامرسانهای داخلی پس از فیلتر تلگرام و ارائه مدل با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری، میباشد. این ... بیشترتکرار به یاد ماندنی: نقش تکرار نویسه به عنوان عنصری پیرازبانی در نام تجاری و بازاریابی شبکه های اجتماعی
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 247-223
چکیده
در این مقاله نقش تکرارنویسه به عنوان عنصری پیرازبانی در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت تا شرکت ها بتوانند جملات تأثیرگذار بر مخاطب را با در نظر گرفتن نویسه های پرکاربرد در کلمات انتخاب و در تبلیغات ... بیشترطراحی و تبیین الگوی مرجعیت در وب سایت های خبری
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 280-249
چکیده
سایت های خبری از جمله رسانه های جمعی هستند که به دلیل تسهیل استفاده از فناوری وب سایت ها، رشد بسیاری داشتند. اکنون به واسطه ظهور رسانه های نوین (شبکه های اجتماعی تلفن همراه و... ) و تغییر ذائقه مصارف خبری ... بیشترمطالعات رسانههای نوین در دانشگاههای هاروارد؛ آکسفورد و کمبریج ارائه الگوی مطلوب برای دانشگاه علامه طباطبائی
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 322-281
چکیده
دانشگاه علامه طباطبائی بهعنوان زادگاه مطالعات حقوق رسانه در کشور، باید متناسب با سرعت و حجم بالای تحولات عرصۀ فناوری اطلاعات و چالشهای حقوقی ناشی از آن، برنامهریزی و محتوای آموزشی رشتۀ حقوق ارتباطات ... بیشترشناسایی مولفه های تأثیرپذیری سیاست گذاری رسانه ای از داده های پارادایمیک فضای مجازی
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 361-323
چکیده
چکیدهاین مقاله با درک بدکارکردی رسانههای جریان اصلی در ایران پس از ظهور فضای مجازی، این پرسش را مطرح نموده است که آیا در حوزه رسانه، پارادایم نوینی ظاهر شده است که الزامات سیاستگذاری و برنامهریزی ... بیشترشناسایی مولفههای تعیینکننده ارزشآفرینی بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار برای کسب و کارها با رویکرد تحلیل مضمون
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 390-363
چکیده
بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار به مشارکت کاربران با نفوذی اطلاق میشود که اعتبار، دنبالکننده و انگیزه انتشار دهان به دهان مثبت تبلیغات در وبلاگها و رسانههای اجتماعی را دارند و به عنوان یکی از ... بیشترارائه الگوی تأمین مالی شرکتهای نوپای حوزه تماشای آنلاین
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 424-391
چکیده
یکی از مهمترین چالشهای پیشروی شرکتهای استارتآپ و کسب و کارهای نوپا مساله تامین مالی است. تامین مالیِ مناسب میتواند گسترش فعالیتهای کارآفرینانه و توسعه کسب و کارهای نوپا را موجب شده و سرعت ... بیشترکارکردها و موانع استفاده از شبکههای اجتماعی در مدیریت آموزشی
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 454-425
چکیده
توسعه ی فناوری نوع خاصی از ارتباطات را در حیات آکادمیک ایجاد کرد؛ از سوی دیگر امروزه وجود شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری موثر در دستیابی به اهداف آموزشی درنظر گرفته شده است. هدف پژوهش حاضر شناسایی و ... بیشترنقش شبکه اجتماعی (اینستاگرام ) برشکل گیری هویت شهروندی(مورد مطالعه شهروندان ، شهر اصفهان)
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 492-455
چکیده
امروزه مفهوم شهروندی به عنوان یکی از مفاهیم دنیای مدرن هدایتگر تعاملات پایدار انسانی است هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام بر هویت شهروندی، شهروندان اصفهان بود ... بیشترتحلیل ساختاری-تفسیری (ISM) شیوههای اقناعی متداولِ اشتراکگذاری پیام در شبکههای اجتماعی در دوران انتخابات شوراهای شهر مبتنی بر رویکرد باهم نگری(موردمطالعه: انتخابات شورای شهر اصفهان)
دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، صفحه 548-493