1. مزیت‌ها و کارکردهای شبکه‌های اجتماعی برای گروه‌های تروریستی (مطالعه موردی: استفاده گروه داعش از توییتر و فیس‌بوک)

نعمت ا... فاضلی؛ محمد سلطانی فر؛ حجت اله عباسی

دوره 3، شماره 12 ، زمستان 1396، صفحه 1-30

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.17604.138

چکیده
  شبکه‌های اجتماعی علاوه بر تولید و انتشار اطلاعات بستر مناسبی برای مدیریت سازمانی محسوب می‌شوند. گروه دولت اسلامی (داعش) اهداف تروریستی را از طریق شبکه‌های اجتماعی بویژه فیس‌بوک و توییتر به‌پیش می‌برد. این گروه اقداماتی مانند جذب و سازمان‌دهی نیروها، برنامه‌ریزی و اجرای عملیات، نظارت و کنترل، هدایت و رهبری، ارتباطات و هماهنگی ...  بیشتر

2. عوامل مؤثر بر تماشای شبکه ماهواره‌ای «من و تو» توسط جوانان

عبدالرحمان علیزاده؛ زرین زردار

دوره 3، شماره 12 ، زمستان 1396، صفحه 31-65

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.21650.220

چکیده
  در سال‌های اخیر سهم شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای در سبد مصرفی مخاطبان به‌ویژه جوانان افزایش زیادی را نشان می‌دهد و همین امر مسئولان و سیاست‌گذاران را به جستجوی پاسخ این سؤال واداشته که چه دلایلی باعث جذابیت برنامه‌های این شبکه‌ها به‌ویژه شبکه من‌وتو، به‌عنوان پربیننده‌ترین شبکه ماهواره‌ای در حال حاضر، و تماشای آن توسط ...  بیشتر

3. مقایسه تعهد زناشویی و رضایت جنسی در زنان متأهل تماشاگر و غیرتماشاگر سریال‌های فارسی‌زبان ماهواره

رویا رسولی؛ سیما قزوینی؛ سیمین حسینیان

دوره 3، شماره 12 ، زمستان 1396، صفحه 68-85

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.22948.250

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مقایسه میزان تعهد زناشویی و رضایت جنسی زنان متأهل تماشاگر و غیر تماشاگر سریال‌های فارسی‌زبان ماهواره در شهرستان خمین بود. پژوهش از نوع علّی- مقایسه‌ای و جامعه آماری شامل کلیه زنان متأهل شهرخمین در سال 1394 و نمونه پژوهش شامل 50 زن متأهل تماشاگر سریال‌های فارسی‌زبان ماهواره بود که از طریق روش نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب ...  بیشتر

4. تـأثیر فضای مـجازی بر هویت ملی و قومی در ایران

مهدخت بروجردی؛ امیرسعید صدیق

دوره 3، شماره 12 ، زمستان 1396، صفحه 88-110

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.12319.67

چکیده
  تأثیر رسانه‌های مجازی بر افکار و هویت مخاطبان در سطح قومی و ملی از مباحث بحث‌برانگیزی است که موضوع تحقیقات متعددی در دهه 80 و آغازین سال‌های دهه 90 شمسی در محافل علمی و دانشگاهی بوده است. در پژوهش حاضر، از میان تحقیقات موجود در زمینه تأثیر فضای مجازی بر هویت ملی و قومی، دوازده مقاله منتشر شده در نشریات علمی، انتخاب شدند و به شیوه فرا ...  بیشتر

5. تأثیرات بازی‌های دیجیتال بر پرخاشگری: بررسی رویکردهای مختلف و نتیجه‌گیری‌های متضاد

مقداد مهرابی

دوره 3، شماره 12 ، زمستان 1396، صفحه 111-127

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.21910.219

چکیده
  بازی‌های دیجیتال بخش مهمی از سرگرمی گروه‌های مختلف به‌ویژه نوجوانان و جوانان را تشکیل می‌دهد. بااین‌حال، همواره نگرانی‌هایی درباره تأثیرات منفی بازی‌ها ازجمله اشاعه رفتار پرخاشگرانه در بازیکنان وجود داشته است. نظریه‌ها و یافته‌های موجود درباره تأثیر بازی‌ها بر پرخاشگری، ناهمگون و بعضاً در تضاد است. در این مقاله با مطالعه ...  بیشتر

6. بازنمایی اسطوره اتوپیا در سینمای معاصر هالیوود (نشانهشناسی فیلم‌های «آواتار»، «بهشت» و «سرزمین فردا»)

مسعود تقی آبادی؛ حمید تقی آبادی

دوره 3، شماره 12 ، زمستان 1396، صفحه 130-166

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.15757.109

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش شناخت نحوه بازنمایی و برساخت اسطوره اتوپیا در تولیدات سینمای‌هالیوودی مرتبط است. روش به کار گرفته‌ شده در آن نیز روش نشانه‌شناسی است. در این پژوهش از میان تمام فیلم‌های با موضوع آرمان‌شهر در هزاره جدید، سه فیلم تأثیرگذار که هرکدام نوعی خاصی از آرمان‌شهر محسوب می‌شوند، به‌عنوان نمونه انتخاب شدند و مورد تحلیل ...  بیشتر

7. شبکه اجتماعی سلامت: یک سیستم توصیه‌گر با رویکرد شبکه‌های اطلاعاتی ناهمگون

سید سعید مرتضوی؛ فرشته آزادی پرند

دوره 3، شماره 12 ، زمستان 1396، صفحه 167-206

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.25194.309

چکیده
  سلامت، بهداشت و خدمات درمانی قسمت جدایی‌ناپذیر زندگی هر فردی در طول زندگی‌اش است. هر فردی در دوره‌های مختلف زندگی خود به‌نوعی نیازهای متنوعی در حوزه سلامت احساس می‌کند که با استفاده از امکانات موجود، سعی در پاسخ‌گویی به‌این نیازها را دارد. با توجه به استقبال زیاد افراد از شبکه‌های اجتماعی در دو دهه اخیر، یکی از ابزارهایی که می‌تواند ...  بیشتر

8. مطالعه مقایسه‌ای سواد رسانه‌ای در بین دانشجویان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و دانشگاه علمی –کاربردی فرهنگ و هنر تهران

اصحاب حبیب زاده؛ حامد نوروزی

دوره 3، شماره 12 ، زمستان 1396، صفحه 208-232

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.21536.211

چکیده
  این تحقیق با هدف مطالعه مقایسه‌ای سواد رسانه‌ایدر بین دانشجویان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و دانشگاه علمی –کاربردی فرهنگ و هنر تهران انجام‌شده است. روش تحقیق از نوع پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان روابط عمومی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد دماوند و دانشگاه علمی – کاربردی فرهنگ و هنر تهران است، که ...  بیشتر