دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 7
مطالعه ابعاد نظارت والدین بر مصرف بازیهای ویدئویی فرزندان و ضرورت ایجاد نظام رتبهبندی
دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1396، صفحه 1-29
چکیده
هدف از این پژوهش مطالعه ضرورت ایجاد نظام رتبهبندی از دید والدین است. در مطالعه این ضرورت، ابعاد نظارت والدین بر رفتار بازی فرزندان را نیز مورد مطالعه قرار دادیم. با روش تحقیق کیفی مصاحبه عمیق مقولههای ... بیشترآموزش سواد رسانهای در فضای مجازی (مقایسه وبسایت مدیااسمارتس کانادا و وبسایت سواد رسانهای ایران)
دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1396، صفحه 31-76
چکیده
روشها و میزان موفقیت آموزش سواد رسانهای در کشورهای مختلف، متفاوت است؛ برای مثال کشوری چون کانادا باسابقهای طولانی در آموزش سواد رسانهای، یکی از موفقترینهای این حوزه در جهان است. اما آموزش سواد ... بیشترسناریوهای مسائل فضای مجازی ایران در سال ۱۳۹۵
دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1396، صفحه 77-117
چکیده
در این مقاله با استفاده از روش تحلیل احتمالاتی اثرات متقابل، سناریوهایی را برای مسائل فضای مجازی ایران در سال ۱۳۹۵ ارائه خواهیم کرد. در پژوهش سالانه «آیندهپژوهی ایران ۱۳۹۵» با پویش و پایش محیط ... بیشتربازنمایی «شبکه ملی اطلاعات» در رسانههای برونمرزی
دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1396، صفحه 120-161
چکیده
شبکه ملی اطلاعات بعنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور، پروژهای در دست اجرا است که در مقاطع مختلف مورد توجه رسانهها ازجمله رسانههای خارجی قرار گرفته است. ازآنجاییکه بازنماییهای رسانهای در ... بیشتراصول پالایش (فیلترینگ) پایگاههای اطلاعرسانی اینترنتی
دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1396، صفحه 164-194
چکیده
امروزهتردیدی وجود ندارد که توسعه و گسترش اینترنت و همچنین بهرهمندی از این ابزار نوین ارتباطی، نیازمند یک نظام حقوقی مدون و منسجم است. نظام حقوقی مورد نظر باید بتواند ضمن تأمین آزادی این رسانه نوین، ... بیشترآثار ارتباطات مجازی بر بیگانگی جمعی (مورد مطالعه: شهر مشهد)
دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1396، صفحه 195-219
چکیده
بیگانگی جمعی در این نوشتار به معنای کاهش چگالی یا نسبت ارتباط واقعی به ارتباط ممکن در شبکههای اجتماعیِ خانوادگی، خویشاوندی، دوستی، همکاری و همسایگی است. فرضیه اساسی تحقیق حاضر عبارت است از این که: ارتباطات ... بیشتررابطه مصرف رسانهای با تغییر سبک زندگی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)
دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1396، صفحه 221-255
