دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 8
نقش نرمافزار اجتماعی «تلگرام» در تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از منظر رای دهندگان
دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، صفحه 9-42
چکیده
چکیده هدف عمدهای که این مقاله در پی آن بود، بررسی نقش نرمافزار اجتماعی تلگرام در تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است. برای رسیدن به این هدف، با رجوع به آراء اساتید و صاحبنظران حوزه ... بیشترپساتلویزیون در ایران: ارزیابی اقدامات صداوسیما در قبال همگرایی رسانه ای
دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، صفحه 43-88
چکیده
پساتلویزیون که با تحقق همگرایی رسانهای و گذار از شکل سنتی تلویزیون آغاز میشود، نه به معنای مرگ تلویزیون بلکه تجدید ساختار در شیوههای تولید، توزیع و مصرف محتوای تلویزیونی است. همگرایی رسانهای که ... بیشترعضویت در شبکههای اجتماعی مجازی و فعالیت در عرصه عمومی غیرمجازی (با تأکید بر دانشجویان دانشگاههای دولتی شهر تهران)
دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، صفحه 89-112
چکیده
عرصه عمومی میدان حقیقی شکلگیری و تداوم ارتباطات اجتماعی، نهادها و تشکلهای مدنی است. از جمله پدیدههای اجتماعیای که ارتباط تنگاتنگی با عرصه عمومی دارد، رسانههای جمعی بهویژه شبکههای اجتماعی ... بیشترتفاوت شهرت حقیقی و مجازی و نقش رسانه ها در میزان شناخته شدگی افراد
دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، صفحه 113-141
چکیده
پژوهش حاضر به دنبال درک تفاوت شهرت افراد در فضای حقیقی و فضای مجازی است. هدف از این پژوهش، توسعه و معرفی روش های جدید در مطالعات مربوط به فضای مجازی، تحلیل میزان کاربردپذیری سنت نظریات تاثیر رسانه در شرایط ... بیشترجنگ رسانه در بحران اکراین: چارچوب سازیِ تحولات سیاسی اکراین و کریمه (2013-2015) در شبکه های خبری سی ان ان (CNN) و راشاتودی (RT)
دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، صفحه 142-171
چکیده
کشور اکراین از اواخر سال 2013 میلادی تاکنون صحنه اتفاقات و تحولات سیاسی-اجتماعی گوناگونی بوده است. در کنار ابعاد مختلف و ریشه های بحران اکراین، نقش و تاثیر رسانه های خبری گوناگون در تحولات این کشور از جهت ... بیشتربررسی جامعه شناختی عوامل مرتبط با گرایش به شبکههای اجتماعی مجازی (مورد مطالعه: دانشآموزان دختر شهر شهرکرد)
دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، صفحه 172-211
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی جامعهشناختیِ عوامل مرتبط با گرایش نوجوانان دختر دبیرستانهای شهرکرد به شبکههای اجتماعی مجازی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشآموزان دختر متوسطه شهر شهرکرد ... بیشترتعامل رسانههای جمعی و فناوریهای نوین ارتباطی (بازنمایی اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی)
دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، صفحه 212-263
چکیده
پژوهش پیشرو کوششی برای ارائه رهیافتی به فراگرد تعامل رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی در تولید جریان های اصلی خبر و پویش های اجتماعی با مطالعه موردی بازنمایی اقتصاد مقاومتی به مثابه یک الگوی توسعه ملی ... بیشترگونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانه ای کاربران ایرانی در اینستاگرام
دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، صفحه 265-310
