تجربه زیسته دختران دهه هشتادی از حضور در شبکه‌های اجتماعی مجازی
تجربه زیسته دختران دهه هشتادی از حضور در شبکه‌های اجتماعی مجازی

فهیمه زارع؛ محمد تقی کرمی

دوره 11، شماره 41 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.62282.1251

چکیده
  چکیدهاستفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به دلیل قابلیت‌های متنوع و متعددی که دارد، به بخشی از زندگی روزمره افراد تبدیل شده است. دختران دهه هشتادی یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی هستند که به سبب ویژگی‌های ...  بیشتر
راهبردهای روزنامه‌نگاری فرارسانه‌ای در ایران
راهبردهای روزنامه‌نگاری فرارسانه‌ای در ایران

خسرو سینا؛ ندا سعیدی

دوره 11، شماره 41 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.75899.1634

چکیده
  زمینه و هدف: این تحقیق به بررسی ادغام بالقوه تکنیک‌های داستان‌سرایی ترانس رسانه‌ای در روزنامه‌نگاری ایرانی برای تقویت شیوه‌های روزنامه‌نگاری در عصر دیجیتال می‌پردازد.روش‌ها: از روش ترکیبی استفاده ...  بیشتر
کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات ایران، چالش ها و فرصت ها
کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات ایران، چالش ها و فرصت ها

مهدیه ساده دشت؛ رضا صابری

دوره 11، شماره 41 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.81940.1756

چکیده
  طی چند سال گذشته هوش مصنوعی صنایع گوناگون را تحت تأثیر قرار داده است.در این میان صنعت تبلیغات نیز دستخوش تغییراتی شده است.به‌گونه‌ای که شاهد استفاده از هوش مصنوعی در مراحل مختلف فرایندهای تبلیغاتی هستیم.ما ...  بیشتر
ارتباطات شبکه‌ای شده خانواده ایرانی؛ بازخوانی حریم خصوصی و نظارت میان همسران
ارتباطات شبکه‌ای شده خانواده ایرانی؛ بازخوانی حریم خصوصی و نظارت میان همسران

سعید رضا عاملی رنانی؛ عبدالله بیچرانلو؛ منصوره حجاری

دوره 11، شماره 41 ، اردیبهشت 1404، صفحه 174-129

https://doi.org/10.22054/nms.2025.77313.1655

چکیده
  نحوۀ ارتباط میان اعضای خانواده، به‌تدریج تغییر کرده است. اکوسیستم‌های مجازی پیچیده امروزی فضای ارتباطی همسران را تغییر داده‌اند. تغییر فضای ارتباطی، کیفیت زندگی روزمره و خصوصی‌ترین وجوه تجربیات ...  بیشتر
تحلیل گفتمان های سیاسی مرجع شبکه اجتماعی ایکس پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم
تحلیل گفتمان های سیاسی مرجع شبکه اجتماعی ایکس پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم

محسن گودرزی

دوره 11، شماره 41 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.79011.1687

چکیده
  رسانه‌های اجتماعی نقش برجسته‌ای در ساخت گفتمان‌های مختلف سیاسی دارند. در این میان شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های اجتماعی میدان فعالیت کنشگران سیاسی مختلف است. ...  بیشتر
آسیب شناسی نظام رقابت در ساختار رسانه های مجازی ایران
آسیب شناسی نظام رقابت در ساختار رسانه های مجازی ایران

هاتف پوررشیدی؛ مهران صمدی؛ ابراهیم کفشدار طوسی

دوره 11، شماره 41 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.81090.1740

چکیده
  رسانه‌های مجازی، برنامه‌های کاربردی مبتنی بر اینترنت هستند که به کاربران اجازه ایجاد و تبادل تولید محتوا را می‌دهد. دسترسی آزادانه و سهل به این رسانه ها سبب شده است، رقابت جدی برای جلب نظر مخاطبان و ...  بیشتر
رابطه بین سوادرسانه‌ای والدین و اعتیاد به‌رسانه‌های دیجیتال در دانش‌آموزان متوسطه‌استان قم سال 1403
رابطه بین سوادرسانه‌ای والدین و اعتیاد به‌رسانه‌های دیجیتال در دانش‌آموزان متوسطه‌استان قم سال 1403

فائزه فرهودی

دوره 11، شماره 41 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.82698.1775

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین سواد رسانه ای والدین و میزان اعتیاد به رسانه های دیجیتال در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه استان قم در سال 1403 بود. این پژوهش،کاربردی و از رویکرد کمّی (پیمایشی توصیفی) جهت گردآوری ...  بیشتر
دیالکتیک عاطفی در زیست‌جهان دوگانه: واکاوی الگوهای تعاملی کاربران در فضای مجازی
دیالکتیک عاطفی در زیست‌جهان دوگانه: واکاوی الگوهای تعاملی کاربران در فضای مجازی

سیدنورالدین رضوی زاده

دوره 11، شماره 41 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22054/nms.2025.83788.1806

چکیده
  این پژوهش به مطالعه دیالکتیک عاطفی در زیست‌جهان دوگانه معاصر می‌پردازد و الگوهای تعاملی و تجربیات احساسی کاربران را در تقاطع فضای فیزیکی و دیجیتال واکاوی می‌کند. روش‌شناسی پژوهش از نوع کیفی است و ...  بیشتر