مطالعه استیکرهای وایبر و نشانه‌شناسی ایدئولوژی‌های آن
مطالعه استیکرهای وایبر و نشانه‌شناسی ایدئولوژی‌های آن

علیرضا دهقان؛ نجیبه محبی؛ محیا برکت

دوره 2، شماره 7 ، آبان 1395، صفحه 1-33

https://doi.org/10.22054/cs.2017.19024.163

چکیده
  ایموجی‌ها و استیکرها به‌عنوان بخشی از ارتباطات بصری در شبکه‌های پیام‌رسان فوری در میان کاربران این شبکه‌ها محبوبیت و کاربرد فراوانی پیداکرده است. به نظر می‌رسد ابراز احساسات از طریق ایموجی‌ها و ...  بیشتر
شبکه های مجازی بستری برای کارورزی مشاوره: پرورش و تقویت هویت حرفه‌ای، امکانات و موانع
شبکه های مجازی بستری برای کارورزی مشاوره: پرورش و تقویت هویت حرفه‌ای، امکانات و موانع

آسیه شریعتمدار

دوره 2، شماره 7 ، آبان 1395، صفحه 36-60

https://doi.org/10.22054/cs.2017.17528.137

چکیده
  اغلب دانش‌آموختگان رشته‌های یاورانه با فرایند پرورش هویت حرفه‌ای با مشکل روبه‌رو می‌شوند. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش کارورزی در شبکه‌های مجازی در تقویت هویت حرفه‌ای و بررسی کیفی امکانات و ...  بیشتر
نقش ویژگی های شخصیتی در تمایزگذاری کاربران و غیرکاربران شبکه های اجتماعی (مورد مطالعه: فیس بوک وکلوب)
نقش ویژگی های شخصیتی در تمایزگذاری کاربران و غیرکاربران شبکه های اجتماعی (مورد مطالعه: فیس بوک وکلوب)

محمد محمدپور؛ تورج هاشمی نصرت آباد؛ سالار کلانتری

دوره 2، شماره 7 ، آبان 1395، صفحه 61-83

https://doi.org/10.22054/cs.2017.14481.94

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، تعیین نقش ویژگی های شخصیتی در تمایزگذاری کاربران شبکه ها‌ی اجتماعی مجازی و غیر کاربران بود. طرح تحقیق حاضر از نوع توصیفی-همبستگی بود. نمونه پژوهش شامل 194 نفر دانشجوی کاربر و 76 نفر دانشجوی ...  بیشتر
رابطه استفاده از تلفن همراه هوشمند و شکاف دیجیتالی در شهر تهران
رابطه استفاده از تلفن همراه هوشمند و شکاف دیجیتالی در شهر تهران

بابک رحیمی؛ حسین کرمانی؛ زهره علی حسینی؛ محمد مهدی مشکینی

دوره 2، شماره 7 ، آبان 1395، صفحه 86-118

https://doi.org/10.22054/cs.2017.14901.100

چکیده
  گسترش روافزون استفاده از تلفن همراه در کشور و اهمیت بحث شکاف دیجیتالی، بدلیل آثاری که بر توسعه جامعه دارد، تحقیق درباره رابطه این دو را ضروری کرده است. تحقیق حاضر، با مبنا قرار دادن نظرات ون دایک و ون ...  بیشتر
تاثیر برنامه آموزش سواد رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانش‌آموزان
تاثیر برنامه آموزش سواد رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانش‌آموزان

لیلا نیازی؛ اسماعیل زارعی زوارکی؛ خدیجه علی آبادی

دوره 2، شماره 7 ، آبان 1395، صفحه 119-156

https://doi.org/10.22054/cs.2017.18039.147

چکیده
  پژوهش حاضر به‌منظور بررسی تأثیر دوره آموزش سواد رسانه‌ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانش‌آموزان دوره دوم مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ صورت پذیرفته است. روش تحقیق ...  بیشتر
امکان‌سنجی کاربست محتوای کاربرساز در فرآیندهای بازاریابی محتوایی؛ مطالعه موردی دیجی‌کالا
امکان‌سنجی کاربست محتوای کاربرساز در فرآیندهای بازاریابی محتوایی؛ مطالعه موردی دیجی‌کالا

طاهر روشندل اربطانی؛ سعیدرضا عاملی؛ مجتبی حاجی جعفری

دوره 2، شماره 7 ، آبان 1395، صفحه 157-190

https://doi.org/10.22054/cs.2017.13086.78

چکیده
  مقاله حاضر باهدف امکان‌سنجی کاربست محتوای کاربرساخته به‌عنوان گونه محتوایی غالب و در حال رشد فزاینده در فضای مجازی در فرآیندهای بازاریابی محتوایی و احصای الگوی این کاربست است. مسئله اساسی این پژوهش ...  بیشتر