بازخوانی ارتباطات در ایران؛ از مفهوم
بازخوانی ارتباطات در ایران؛ از مفهوم "وسایل ارتباط جمعی" و"رسانه‌ها" تا "مطالعات رسانه‌های نوین"

هادی خانیکی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1394، صفحه 3-27

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4498

چکیده
  مقاله پیش رو مروری بر سیر تحول مفهوم ارتباطات در ایران بر پایه آموزش‌های جدید دانشگاهی دارد. مطالعات نخستین در این حوزه، بر دو واژه "وسایل ارتباط جمعی" و "رسانه" مبتنی است که واژه نخست، مورد تأکید مرحوم ...  بیشتر
رویکردهای متعارض درباره تکوین حوزه عمومی در فضای مجازی
رویکردهای متعارض درباره تکوین حوزه عمومی در فضای مجازی

محمد امین قانعی‌راد؛ علی جنادله

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1394، صفحه 29-68

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4500

چکیده
  پیدایش اینترنت به‌ عنوان یک تکنولوژی نوین ارتباطی، مباحث مهم و متفاوتی را در خصوص نسبت این تکنولوژی با حوزه عمومی به همراه داشته است. در این مقاله سعی شد بر مبنای حوزه عمومی مورد نظر‌ هابرماس، با طرح ...  بیشتر
بازنمایی حریم خصوصی در رسانه‌های اجتماعی: مردم‌نگاری کاربران ایرانی فیس‌بوک
بازنمایی حریم خصوصی در رسانه‌های اجتماعی: مردم‌نگاری کاربران ایرانی فیس‌بوک

عبدالله بیچرانلو؛ حامد طالبیان؛ سارا زندوکیلی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1394، صفحه 69-96

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4502

چکیده
  این مطالعه با هدف فهم مقوله‌ها و عوامل مرتبط با بازنمایی حریم خصوصی در میان کاربران فیس‌بوک و پیامدهای فرهنگی آن تدارک دیده شده است. برای رسیدن به این هدف،‌ نخست پنداشت‌های فرهنگی و معنایی کاربران ...  بیشتر
حیات فیس‌بوکی در ایران: ساخت خود زنانه در فیس‌بوک
حیات فیس‌بوکی در ایران: ساخت خود زنانه در فیس‌بوک

محمد رضایی؛ محمدعلی خلیلی اردکانی؛ بهرنگ ضابطیان

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1394، صفحه 97-125

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4507

چکیده
  این مقاله بر آن است تا ساخت خود‌ ‌‌زنانه در فیس‌بوک را مورد بررسی قرار دهد. برای نیل به این هدف، پروفایل فیس‌بوک 20 کاربر حرفه‌ای را به روش تحلیل محتوی کیفی، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان ...  بیشتر
مقایسه ساختار روایی انیمیشن‌های و بازی‌های رایانه ای برگرفته از آنها
مقایسه ساختار روایی انیمیشن‌های و بازی‌های رایانه ای برگرفته از آنها

اعظم راودراد؛ مهسا بدری

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1394، صفحه 127-159

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4509

چکیده
  در این پژوهش ساختار روایی ‌انیمیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای معادل آن‌ها به منظور شناخت چگونگی ارتباط این دو ساختار با یکدیگر، مورد مقایسه قرار گرفته‌اند. در این تحقیق ترکیبی از نظریات کلود لوی-استروس ...  بیشتر
تحلیل محتوای پیام‌های فرهنگی سایت دانشگاه علامه طباطبائی
تحلیل محتوای پیام‌های فرهنگی سایت دانشگاه علامه طباطبائی

مهدخت بروجردی علوی؛ حسن بهروز خانیکی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1394، صفحه 161-194

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4515

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف «شناخت ساختار و محتوای پیام‌های فرهنگی سایت دانشگاه علامه طباطبائی» انجام شده است. پرسش اساسی در این پژوهش این است که ویژگی‌های ساختاری و محتوایی مطالب و پیام‌های فرهنگی نوشتاری ...  بیشتر