بررسی ابعاد و رابطه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات با سرمایه اجتماعی
بررسی ابعاد و رابطه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات با سرمایه اجتماعی

محمدحسین پناهی؛ حسین پناهی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 1-42

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4592

چکیده
  سرمایه اجتماعی که از شبکه روابط بین انسان‌ها به وجود می‌آید نقش زیادی در زندگی ما بازی می‌کند. یکی از عواملی که بر وضعیت سرمایه اجتماعی اثر می‌گذارد کم و کیف استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی ...  بیشتر
فضای سایبر و توانمندسازی زنان در ایران
فضای سایبر و توانمندسازی زنان در ایران

مهدی منتظر قائم؛ مونا شعبان کاسه‌گر

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 43-76

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4593

چکیده
  در این مقاله به توانمندی زنان در فضای سایبر پرداخته ‌شده است. مطالعه توانایی زنان در فضای سایبر از این ‌جهت است که این فضا شرایط لازم برای مشارکت زنان فارغ از برخی محدودیت‌های دنیای واقعی را فراهم می‌کند ...  بیشتر
موج کره‌ای در ایران: انگیزه‌ها و آثار اقبال به فرهنگ‌عامه پسند کره‌ای در ایران
موج کره‌ای در ایران: انگیزه‌ها و آثار اقبال به فرهنگ‌عامه پسند کره‌ای در ایران

محمدسعید ذکایی؛ متین عزیزی همدانی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 77-124

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4594

چکیده
  رواج فناوری‌ها رسانه‌های جدید اطلاعاتی، ارتباطی و اجتماعی در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم تغییرات شگرفی را در هویت‌یابی‌های فردی و اجتماعی مخاطبان آن‌ها و به‌ویژه جوانان بر جای گذاشته است. گذران ...  بیشتر
تحلیل گفتمان برنامه‌های تولیدی شبکه
تحلیل گفتمان برنامه‌های تولیدی شبکه "من و تو"

سید علی‌اصغر سلطانی؛ امیرعلی تفرشی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 125-164

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4595

چکیده
  گرایش عمده مخاطبان ایرانی به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، لزوم مطالعه پیام‌های ارسالیِ این شبکه‌ها را، از طریق واسازی پیام و کشف مفروضات بدیهی انگاشته شده آن‌ها، ایجاب می‌کند. بر این اساس پژوهش ...  بیشتر
ستارگان سینما و هویت آنلاین:مطالعه نشانه‌شناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت(مطالعه موردی تصاویر منتشر شده در اینستاگرام الناز شاکردوست)
ستارگان سینما و هویت آنلاین:مطالعه نشانه‌شناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت(مطالعه موردی تصاویر منتشر شده در اینستاگرام الناز شاکردوست)

صادق رشیدی؛ زهرا صبورنژاد

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 165-200

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4596

چکیده
  این مقاله با هدف مطالعه و تحلیل مفهوم ستاره‌سازی پس از اینترنت و تحلیل تأثیرات رسانه‌های جدید و مجازی در دگرگونی معنای ستارگی نوشته شده است. در این مقاله تلاش شده تا با استفاده از مطالعه موردی بومی و ...  بیشتر
مطالعه تطبیقی ساختار سازمانی «تلویزیون‌های پروتکل اینترنتی» در کشورهای جهان و پیشنهاد ساختار مناسب برای سازمان صداوسیما
مطالعه تطبیقی ساختار سازمانی «تلویزیون‌های پروتکل اینترنتی» در کشورهای جهان و پیشنهاد ساختار مناسب برای سازمان صداوسیما

سیاوش صلواتیان؛ عبدالعلی علی عسگری؛ حنانه احمدی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 201-232

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4810

چکیده
  امروزه سازمان‌های رسانه‌ای جهان در تلاش‌اند تا از ظرفیت رسانه‌های نوینِ همگرا در جهت جذب و نگهداشت مخاطبان خود بهره‌جویند. تلویزیون پروتکل اینترنتی[1] یکی از انواع این‌گونه رسانه‌ها است. به‌کارگیری ...  بیشتر
نقش رسانه‌های اجتماعی در سبک زندگی اعضای کتابخانه‌های عمومی با تحلیل
نقش رسانه‌های اجتماعی در سبک زندگی اعضای کتابخانه‌های عمومی با تحلیل "سوات" (مطالعه موردی: شهر شیراز)

محمد کریم بیات؛ روح اله منوچهری

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 233-275

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4811

چکیده
  سبک زندگی می‌تواند به‌عنوان یک الگوی شناخته‌شده در هر محل، منطقه، یا کشور باشد، که البته بر اساس نظر برخی از صاحب‌نظران، نمادی فردی یا اجتماعی است که عوامل گوناگونی بر آن تأثیرگذار هستند. امروزه و ...  بیشتر