دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 7
بررسی ابعاد و رابطه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات با سرمایه اجتماعی
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 1-42
چکیده
سرمایه اجتماعی که از شبکه روابط بین انسانها به وجود میآید نقش زیادی در زندگی ما بازی میکند. یکی از عواملی که بر وضعیت سرمایه اجتماعی اثر میگذارد کم و کیف استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی ... بیشترفضای سایبر و توانمندسازی زنان در ایران
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 43-76
چکیده
در این مقاله به توانمندی زنان در فضای سایبر پرداخته شده است. مطالعه توانایی زنان در فضای سایبر از این جهت است که این فضا شرایط لازم برای مشارکت زنان فارغ از برخی محدودیتهای دنیای واقعی را فراهم میکند ... بیشترموج کرهای در ایران: انگیزهها و آثار اقبال به فرهنگعامه پسند کرهای در ایران
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 77-124
چکیده
رواج فناوریها رسانههای جدید اطلاعاتی، ارتباطی و اجتماعی در سالهای ابتدایی قرن بیست و یکم تغییرات شگرفی را در هویتیابیهای فردی و اجتماعی مخاطبان آنها و بهویژه جوانان بر جای گذاشته است. گذران ... بیشترتحلیل گفتمان برنامههای تولیدی شبکه "من و تو"
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 125-164
چکیده
گرایش عمده مخاطبان ایرانی به استفاده از شبکههای ماهوارهای، لزوم مطالعه پیامهای ارسالیِ این شبکهها را، از طریق واسازی پیام و کشف مفروضات بدیهی انگاشته شده آنها، ایجاب میکند. بر این اساس پژوهش ... بیشترستارگان سینما و هویت آنلاین:مطالعه نشانهشناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت(مطالعه موردی تصاویر منتشر شده در اینستاگرام الناز شاکردوست)
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 165-200
چکیده
این مقاله با هدف مطالعه و تحلیل مفهوم ستارهسازی پس از اینترنت و تحلیل تأثیرات رسانههای جدید و مجازی در دگرگونی معنای ستارگی نوشته شده است. در این مقاله تلاش شده تا با استفاده از مطالعه موردی بومی و ... بیشترمطالعه تطبیقی ساختار سازمانی «تلویزیونهای پروتکل اینترنتی» در کشورهای جهان و پیشنهاد ساختار مناسب برای سازمان صداوسیما
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 201-232
چکیده
امروزه سازمانهای رسانهای جهان در تلاشاند تا از ظرفیت رسانههای نوینِ همگرا در جهت جذب و نگهداشت مخاطبان خود بهرهجویند. تلویزیون پروتکل اینترنتی[1] یکی از انواع اینگونه رسانهها است. بهکارگیری ... بیشترنقش رسانههای اجتماعی در سبک زندگی اعضای کتابخانههای عمومی با تحلیل "سوات" (مطالعه موردی: شهر شیراز)
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، صفحه 233-275