1. الگوهای سبک زندگی ترویجی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مورد مطالعاتی : شبکه های من و تو و جم

سید محمد رضا خوشرو؛ سید محمد مهدی زاده طالشی

دوره 7، شماره 26 ، تابستان 1400

http://dx.doi.org/10.22054/nms.2021.63143.1265

چکیده
  رسانه ها، بویژه شبکه های تلویزیونی در قالب برنامه های متعدد مخصوصا سریال های تلویزیونی همواره درصدد هستند تا الگوهای مختلف سبک زندگی را ترویج نمایند. در این تحقیق، شبکه‌های ماهواره ای من و تو و جم به عنوان مهم‌ترین شبکه‌ها با کارکرد ترویج سبک زندگی انتخاب و با روش تحلیل محتوای کمی و با بهره گیری از آزمون کای اسکوئر الگوی ارائه شده ...  بیشتر

2. رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و تغییر درسبک زندگی جوانان

محمد مهدی فرقانی؛ ربابه مهاجری

دوره 4، شماره 13 ، بهار 1397، ، صفحه 259-292

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.24690.293

چکیده
  استفاده مفرط از شبکه های اجتماعی تلفن همراه همچون تلگرام، اینستاگرام و ... در حالی رشد فزاینده ای گرفته که اثرات اجتماعی استفاده طولانی مدت از آنها نادیده گرفته شده است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه در ایران به سرعت تبدیل به نوعی اعتیاد میان بسیاری از نوجوانان و جوانان شده و برخی از آسیب‌های اجتماعی را تشدید کرده است. زندگی ...  بیشتر

3. رابطه مصرف رسانه‌ای با تغییر سبک زندگی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)

حبیب اله فتحی؛ علی جعفری

دوره 3، شماره 9 ، بهار 1396، ، صفحه 221-255

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.11954.60

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه مصرف رسانه‌ای با تغییر سبک زندگی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به روش پیمایشی انجام‌ شده است. اصلی‌ترین نظریه‌هایی که قادر به تبیین تئوریک مسئله این تحقیق بود نظریه کاشت و نظریـه سبک زندگی بوردیـو است. از ترکیب دو نظریه پیر بوردیو و نظریه کاشت گربنر به رابطه بین سبک زنـدگی و مصـرف ...  بیشتر

4. نقش رسانه‌های اجتماعی در سبک زندگی اعضای کتابخانه‌های عمومی با تحلیل "سوات" (مطالعه موردی: شهر شیراز)

محمد کریم بیات؛ روح اله منوچهری

دوره 1، شماره 3 ، پاییز 1394، ، صفحه 233-275

http://dx.doi.org/10.22054/cs.2015.4811

چکیده
  سبک زندگی می‌تواند به‌عنوان یک الگوی شناخته‌شده در هر محل، منطقه، یا کشور باشد، که البته بر اساس نظر برخی از صاحب‌نظران، نمادی فردی یا اجتماعی است که عوامل گوناگونی بر آن تأثیرگذار هستند. امروزه و با پیشرفت‌های گوناگون علمی و فناورانه، تجهیزات و فناوری‌های جدیدی در زندگی شخصی و اجتماعی افراد وارد شده و ارتباطات و تبادلات روزمره ...  بیشتر