دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 11
هنر و سیاست و اقتصاد در جنگ نرم ضد ایران؛ نمونه مطالعاتی: هالیوود(2016 – 1979)
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 1-35
چکیده
از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 و به ویژه بعد از فروپاشی اردوگاه اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری اسلامی ایران به دشمن اصلی ایالات متحده در منطقهی خاورمیانه تبدیل شد. از آنجا که سکانداران کاخ سفید ... بیشترشبکههای اجتماعی مجازی و قبحزدایی از محتوای مبتذل (مطالعه موردی: توئیتر فارسی)
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 35-70
چکیده
توسعه شبکههای اجتماعی مجازی در سالیان اخیر و ایجاد سهولت بیشتر برای دسترسی به این شبکهها از طریق موبایلهای هوشمند، بر فرهنگ مردم و به خصوص نسل جوانی که روزانه از این شبکهها استفاده میکنند تأثیرات ... بیشترتحلیل گفتمان انتقادی ابعاد سه گانه نفرتپراکنی زنان علیه زنان در اینستاگرام
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 71-97
چکیده
مقاله پیشرو با هدف تحلیل گفتمان انتقادی نفرتپراکنی زنان علیه زنان در صفحات کاربران زن در شبکه اینستاگرام به نگارش درآمده است. بر این اساس با رجوع به آراء گلیردونه در زمینه مقابله با نفرتپراکنی اینترنتی، ... بیشترهمگان های شبکه ای در توئیتر فارسی؛ تحلیل خوشه های شبکه ای در توئیتر
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 70-100
چکیده
این مقاله به تحلیل شبکه و مطالعه همگانهای شبکهای در توییتر در ایران میپردازد. توضیح آنکه توییتر در رویدادهای سیاسی نقش پررنگی یافته درحالیکه مطالعه منظم دراینباره بهاندازه اهمیت توییتر رشد ... بیشترمطالعه ساختار و نحوه پوشش اخبار در تلویزیونهای خبریِ بینالمللی
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 139-160
چکیده
این مقاله به مطالعه ساختار و نحوه پوشش اخبار مربوط به روابط و مناسبات ایران و آمریکا در رسانههای بینالمللی انگلیسیزبان در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ و پس از خروج وی از برجام، از طریق بررسی مطالب ... بیشترتاثیر تماشای شبکههای ماهوارهای فارسی زبان بر مدیریت بدن زنان و دختران
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 187-215
چکیده
پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیر تماشای شبکههای ماهوارهای بر مدیریت بدن زنان و دختران شهر شیراز انجام شده است. روش پژوهش پیمایشی و ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه پژوهشگرساخته میباشد. جامعه ... بیشترالگوهای «خودبازنمایی» سلبریتی های ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 217-240
چکیده
با ظهور شبکههای اجتماعی آنلاین در سالهای اخیر با پدیده حضور فراگیر سلبریتیها در این شبکهها مواجه هستیم. سلبریتیها در این شبکهها بدون واسطه رسانههای رسمی مانند مطبوعات خود را بازنمایی میکنند. ... بیشتررسانه فضای مجازی و کیان خانواده از منظر علم حقوق
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 241-261
چکیده
مقاله حاضر به بررسی جرائم علیه حقوق خانواده در رسانه نوین فضای مجازی پرداخته است. جرایم علیه حقوق خانواده در فضای رسانهای سایبری از مباحث مهم و مبتلا به در جامعه امروز است که کمتر بدان توجه شده است. ... بیشترطراحی الگوی همگرایی و کارکرد رسانههای اجتماعی در برنامهسازی تلویزیونی
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 269-295
چکیده
تغییرات فناورانه عاملی اساسی در حیات رسانهها و نحوه عملکرد آنها به شمار میرود. این مسئله که رسانهها همواره در بستر یک تکنولوژی نوین، ایجادشدهاند انکارناپذیر است و ظهور رسانههای جدید همیشه ... بیشترنقش تعدیل کننده تمایل مشتری دراثربخشی تبلیغات رسانه های اجتماعی آنلاین بامدلACCA (مطالعه موردی:کاربران اینستاگرام)
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 297-326
چکیده
امروزه تبلیغات یکی از ابزارهای ارتباطی با مخاطبان است و کسبوکارها در پی آن هستند که با صرف هزینه کمتر، اثرگذاری بیشتری بر مشتریان داشته باشند. در حال حاضر رسانههای اجتماعی آنلاین بهعنوان یک ابزار ... بیشتراخبار جعلی و بحران کرونا دیدگاه صاحبنظران حوزه ارتباطات بحران
دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، صفحه 361-384
