دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 12
واکاوی حوزۀ مطالعاتی دین و رسانههای نوین؛ مروری بر پیشینه، مفاهیم و نظریههای رایج با تأکید بر رویکرد ساخت اجتماعی دینی فنآوری
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 36-1
چکیده
اولین مطالعات در حوزۀ دین و رسانه را میتوان در دهههای 70 و 80 میلادی پیگیری کرد. اما تا قبل از دهۀ 90 میلادی این حوزۀ مطالعاتی بهطور جدی در کانون توجه اندیشمندان قرار نگرفته بود. تأثیرپذیری مطالعات رسانه ... بیشتررهیافتی برای انجام تحقیقات اجتماعی در توئیتر فارسی؛ مطالعه موردی انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1396
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 78-37
چکیده
هدف این مقاله، ارائه یک رهیافت جامع و دقیق برای انجام تحقیقات اجتماعی در توئیتر است. توئیتر در سالهای اخیر به رسانهای محبوب در بین کاربران تبدیل شده اما مسائل روش شناختی تحقیق در رسانههای اجتماعی ... بیشتررابطه هویت زبانی فارسی زبانان و استفاده از آن به عنوان زبان مادری یا زبان دوم با رعایت هنجارهای زبانی فارسی نوشتاری معیار در فضای مجازی (تلگرام)
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 106-79
چکیده
این مقاله به بررسی رابطه هویت زبانی گویشوران زبان فارسی و نوع وابستگی آنها به زبان فارسی (به عنوان زبان مادری یا زبان دوم) با میزان پایبندی آنها به هنجارهای زبان فارسی نوشتاری معیار در تلگرام پرداخت. تعداد ... بیشترتحلیل ساختاری روابط هواداران داعش در شبکهی اجتماعی آنلاین توییتر: یک مطالعهی موردی
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 134-107
چکیده
مقالهی حاضر با استفاده از روش تحلیل شبکههای اجتماعی (SNA) به بررسی اکتشافی شبکهای متشکل از 7885 نفر و 9927 پیوند از کاربران عربزبانِ هوادار گروه تروریستی داعش در شبکهی اجتماعی آنلاین توییتر پرداخته ... بیشتربازنمایی اخبار در رسانه های رسمی و تاثیر آن بر افکار عمومی در شبکه اجتماعی توئیتر (مطالعه موردی اخبار گردشگری جنسی عراقی ها در مشهد)
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 162-135
چکیده
در مقطعی از تابستان 1397 موضوع گردشگری جنسی مسافران عراقی در مشهد توسط رسانه های جمعی به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفت. به دنبال توجه و برجسته سازی رسانه های جمعی، افکار عمومی نیز در شبکه های اجتماعی درباره ... بیشتر"بر روی لینک زیر کلیک کنید و به کانال ما بپیوندید": بررسی تکنیکهای اقناعی "تبلیغ کانال" در شبکه اجتماعی تلگرام و ایتا
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 196-163
چکیده
شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه هایی نوظهور سهم روزافزونی در عالم تبلیغات و اقناع مخاطبان ایفا می کنند. گذشته از تبلیغاتی که کاربست تجاری دارند ، نوع دیگری از تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام و ایتا در ... بیشترمطالعه مولفه های مرتبط با جایگاه روابط عمومی الکترونیک در شهرداری تهران (مناطق 22 گانه)
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 222-197
چکیده
در این پژوهش با هدف بررسی جایگاه روابط عمومی الکترونیک در مناطق 22 گانه شهرداری تهران پنج مؤلفه سواد رایانهای، آموزش روابط عمومی الکترونیک، میزان استفاده از روابط عمومی الکترونیک، نگرش مدیران و کارشناسان، ... بیشترشناسایی پیشرانها و ذینفعانِ موثر بر آینده شبکههای اجتماعیِ وسایل همراه
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 256-223
چکیده
هدف این پژوهش شناسایی نیروهایی است که بر آینده شبکههای اجتماعیِ همراه تاثیر دارند. شبکه های اجتماعی به عنوان خدمات مبتنی بر اینترنت تعریف میشوند که به افراد اجازه میدهد برای خود پروفایل و لیستی از ... بیشترمقایسه نقشه ذهنی کاربران پیامرسانهای داخلی با پیامرسانهای خارجی
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 296-257
چکیده
امروزه پیامرسانهای اجتماعی در بین مردم ایران از اقبال بالایی برخوردار بوده و کاربران زیادی در بین مردم دارند. مردم ایران برای استفاده از پیامرسانهای اجتماعی با دو انتخاب پیامرسانهای داخلی ... بیشترارائه الگوی ساختاری شرکتهای دانشبنیان در رابطه با انیمیشن(پویانمایی)
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 326-297
چکیده
دو عامل منابع انسانی و شکل گیری دانش، باعث شده است تا کشور ایران فارق از محدودیتهای سیاسی و اقتصادی در جمع کشورهای تولیدکننده فیلم انیمیشن قرار گیرد؛ اما پس از گذشت نیمقرن از تولید اولین آثار انیمیشن ... بیشترفرصتها و تهدیدهای تلویزیون اینستاگرامی برای صداوسیما
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 358-327
چکیده
ورود و کاربری فناوریهای جدید ارتباطی در یک جامعه، بر رسانههای موجود تأثیر میگذارد و نیاز به سیاستگذاری جدید را برای رسانههای جریان اصلی ضروری میسازد. تلویزیون اینستاگرامی (IGTV)، یکی از مصداقهای ... بیشترراهکارهای همگرایی میان صدا و سیما و فضای مجازی در حوزه تولید محتوا
دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، صفحه 392-359
