دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 12
کنشگری کاربران توییتر در یادبود قربانیان بمباران شیمیایی (کیمیاباران) حلبچه
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 40-1
چکیده
در اسفند 1366 شهر حلبچه در کردستان عراق به دستور صدام، هدف حملات شیمایی قرار گرفت که منجر به کشته شدن 3 تا 5 هزار نفر و زخمی شدن 7 تا 10 هزار نفر شد. علیرغم عمق این فاجعه به دلیل عدم دسترسی قربانیان به رسانه، ... بیشترالگوی تحلیل مسیر سواد رسانه ای سلامت و ارتباط آن با مصرف رسانه های اجتماعی در تهران
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 74-41
چکیده
استفاده بهینه از فناوریهای نوین ارتباطی در عین حالی که نیازمند سواد رسانهایست، ممکن است با بهبود این مهارتها همراه باشد. برای بررسی این موضوع، هدف از این پژوهش، دستیابی به الگویی برای پیشبینی ... بیشترشبکههای اجتماعی و گونههای کارکرد جمعی: مطالعۀ موردی شبکه اینستاگرام
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 108-75
چکیده
شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی نوین در جامعه ایرانی محسوب میشود که کاربران بسیاری آن را دنبال میکنند. وجود صفحات مختلف و متعدد در شبکه اجتماعی اینستاگرام ... بیشترهمرسانی فرزندپروری در اینستاگرم و دروازه بانی حریم خصوصی کودکان
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 154-109
چکیده
پژوهش حاضر باهدف شناخت انگیزههای والدین از همرسانی فرزندپروری در اینستاگرام و میزان حساسیت آنها نسبت به انواع مصادیق نقض حریم خصوصی کودکان انجامشده است. انواع همرسانی فرزندپروی، مسائل مربوط به ... بیشترچارچوببندی سقوط هواپیمای پیاس752 در وبسایتهای تلویزیونهای خبری جهان
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 197-155
چکیده
سوانح هوایی همیشه برای رسانهها و افکارعمومی مهماند، اما طی مناقشات سیاسی بینالمللی اهمیت این رویدادها بیشتر میشود. سقوط هواپیمای پیاس 752 در 18 دی 98، بهدلیل ارتباطبا تنش مابین ایران و آمریکا، ... بیشتراهداف و انگیزه های بازنشر خشونت اجتماعی در فضای مجازی
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 237-199
چکیده
فناوریهای نوین ارتباطی با تواناییهای بالقوه در ایجاد تحول در ارتباط اجتماعی، به مهمترین عنصر تغییرات اجتماعی در عصر مدرن تبدیل گشته است. رسانههای اجتماعی توانستهاند شبکههای اجتماعی مجازی ... بیشتربررسی شرایط تکوین حوزۀ عمومی در رسانه اجتماعی توئیتر
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 276-239
چکیده
رسانه بهمثابه قالبی برای استقبال از تکنولوژی، با تبدیل جوامع به جامعۀ شبکهای مجازی، مجدداً امید دیرینۀ حمل فاصله دولت-ملت را احیا کرده و بسیاری معتقدند شبکههای اجتماعی همچون توئیتر، تکوین حوزه ... بیشترجلوه های بصری قصص قرآنی درخلق بازی های رایانه ای
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 302-277
چکیده
این پژوهش در نظر دارد با بررسی شباهتهای میان اجزای تشکیل دهندهی قصه (روایت) در یک بازی رایانهای بهعنوان یک رسانهی جدید بصریِ پرطرفدار؛ در پیوند با اجزای تشکیلدهندهی قصص در قرآن، نشان دهد که ... بیشترتحلیل و ارزیابی اثر رسانه های اجتماعی بر قصدخرید برندهای جعلی: با میانجی گری نگرش و سبک زندگی مصرف کنندگان
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 335-303
چکیده
یکی از روندهای جهانی که بهصورت هشدار دهندهای درحال گسترش بوده، تولید، توزیع و مصرف کالاهای تقلبی فریبنده و غیرفریبنده، برندهای معتبر است. باتوجه به اینکه متغیرهای مختلفی بر قصدخرید کالاهای تقلبی ... بیشترتدوین مدل علی وابستگی به شبکه های اجتماعی مجازی بر اساس روابط بین اضطراب اجتماعی، حمایت اجتماعی ادراک شده ، احساس تنهایی با میانجی گری خودتنظیمی
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 363-337
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی روابط بین اضطراب اجتماعی، حمایت اجتماعی ادراک شده ، احساس تنهایی ، خود تنظیمی با وابستگی به شبکههای اجتماعی مجازی جهت تدوین مدل ساختاری در دانش آموزان است.نمونه ای به حجم514 نفر ... بیشتررسانههای نوین در اطلاع یابی پژوهش های علوم اسلامی: مورد پژوهی در حوزه های علمیه
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 394-365
چکیده
این مقاله با هدف بررسی تاثیر رسانه های نوین در اطلاع یابی، بر مبنای مدل الیس در حوزههای علمیه، به مطالعه 323 طلبه استان فارس و استان بوشهر میپردازد. روش تحقیق بهکاررفته، پیمایشی، روش نمونه گیری چند ... بیشترتحلیل جنسیتی بازنشر خشونت در صفحات اینستاگرام سلبریتی ها
دوره 8، شماره 29 ، فروردین 1401، صفحه 435-395
