دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 12
ارائه مدل شهرت رسانهای کانالهای پیامرسان خبری با رویکرد داده بنیاد
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 36-1
چکیده
در عصر حاضر که رقابت و چالش برای بقا به امری مهم و جدی برای همة سازمان ها تبدیل شده است، کانالهای خبری پیام رسان های اجتماعی نیز از آن مستثنی نیستند و با آن درگیرند؛ چنانچه می بینیم کانال های ناکام خبری ... بیشترمقایسه تحلیل مفاهیم سواد رسانه ای و سواد رایانه ای در پایگاه وب آو ساینس
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 65-37
چکیده
هدف پژوهش حاضر تحلیل و مقایسه مفاهیم سواد رسانه ای و سواد رایانه ای بر اساس آثار نمایه شده در پایگاه وب آو ساینس است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش شناسی، توصیفی با رویکرد علم سنجی است که در ... بیشترچالش های اخلاقی پدیدار شده در ژورنالیسم واقعیت مجازی
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 105-67
چکیده
دنیای امروز شاهد انقلابی در عرصه روایتگری است. تولید کنندگان محتوا در سراسر جهان به طور فزایندهای از فناوریهای نوپدید همانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی برای روایت داستانهای خود ... بیشترارتباط بین استفاده از شبکههای اجتماعی و سبکهای تدریس مرجح دانشجو معلمان با نقش میانجی سبکهای یادگیری آنها
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 126-107
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط بین استفاده از شبکههای اجتماعی و سبکهای تدریس مرجح دانشجو معلمان با نقش میانجی سبکهای یادگیری آنها بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری ... بیشترنمایش جنسیت در بین کاربران اینستاگرام: رویکرد اجرای جنسیت (مطالعه موردی پیجهای ماشین باز)
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 153-127
چکیده
در این پژوهش کیفی با مطالعه صفحات ماشین باز در اینستاگرام براساس رویکرد اجرای هویت باتلر، نه تنها روش اجرای هویت جنسیتی زن یا سوژه زن مشخص شد بلکه تلاش شد تا گفتمان شکل دهنده چنین اجرای نیز مورد بررسی ... بیشترمقایسهی ویژگیهای روانشناختی دانشآموزان دبیرستانی درگیر در فضای مجازی و دانشآموزان معمولی
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 180-155
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسهی ویژگیهای روانشناختی دانشآموزان درگیر در فضای مجازی و دانشآموزان معمولی در دانشآموزان دورهی متوسطه اول و دوم در شهرستان پلدختر انجام شده است. این پژوهش مبتنی ... بیشترمقایسه میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، سبک های دلبستگی و خودشناسی در بین دانشجویان دختر و پسر
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 206-181
چکیده
هدف این پژوهش مقایسه میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، سبک های دلبستگی و خودشناسی در دانشجویان دختر و پسر است. پژوهش از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانشجویان دانشگاه ... بیشترراههای تشخیص اخبار جعلی در رسانهها از نظر متخصصان و حرفهای های ارتباطات
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 233-207
چکیده
هدف از مطالعه حاضر، بررسی راههای تشخیص اخبار جعلی در رسانهها بهویژه شبکههای اجتماعی بوده، زیرا سرعت انتشار خبر جعلی در رسانههای نوین و تأثیر سوء آن بر افکار عمومی، در مواردی غیرقابلجبران است.روش ... بیشترتغییر یا تخریب دنیای متن در بازی رایانهای؟! (بررسی اقتباس از شاهنامه در بازی رایانهای سیاوش بر بنیاد نظریة اقتباس لیندا هاچن)
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 256-235
چکیده
در پژوهش حاضر ضمن بازخوانی متن شاهنامه به تبیین اهمیت گیم پلی با اقتباس از شاهنامه در مقولات فرهنگی و بینافرهنگی و در سیطرهای وسیع تر سایر آثار ادبی با قابلیت تبدیل به یک گیم پلی، پرداخته میشود. فرایند ... بیشترتاثیر اعتبار شبکههای اجتماعی بر باورپذیری اطلاعات آنها از طریق متغیر میانجی تخصص فردی در میان دانشجویان دانشگاه تبریز
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 256-235
چکیده
امروزه ارزیابی باورپذیری اطلاعات در بستر شبکههای اجتماعی به یک موضوع مهم برای کاربران اطلاعات تبدیل شده است. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر اعتبار شبکههای اجتماعی بر باورپذیری اطلاعات آنها ... بیشترنقش شبکههای اجتماعی در شیوع بیماریهای پر خطر جنسی (با تاکید بر والدین کاربر)
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 323-291
چکیده
رفتارهای جنسی مخاطره آمیز، تهدید بزرگی برای سلامت جسمی و اجتماعی جوانان محسوب می شود. به علت اپیدمی جهانی عفونتهای آمیزشی، میزان شیوع بیماریهای جنسی در زمینه رفتار های جنسی مخاطره آمیز و ارتباطات جنسی ... بیشترعوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی گردشگران به سایت های شبکه اجتماعی
دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، صفحه 349-325
