دوره 11 (1404)
دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 14
دستکاری اجتماعی خصمانه؛ راهبرد نوین تأثیرگذاری بر افکار عمومی (مطالعه موردی اقدامات عربستان سعودی در توییتر با روش تحلیل شبکه اجتماعی)
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 36-1
چکیده
با گسترش روز افزون استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی، ابزارهای مدیریت افکار عمومی نیز دستخوش تحولات اساسی شده است؛ بهطوریکه هم از نظر روشی و هم از نظر مبانی نظری، تحولاتی در حوزه مدیریت افکار عمومی ... بیشترسرمایه اجتماعی آنلاین در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ بررسی و تحلیل دیدگاه های مخالف و موافق
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 70-37
چکیده
سرمایه اجتماعی توسط بانک جهانی به عنوان هنجارهای اجتماعی نهفته در ساختارهای اجتماعی تعریف شده است که نقش هماهنگی اقدامات افراد برای نیل به اهداف را بر عهده دارد. با افزایش ارتباطات الکترونیکی، بستر ... بیشترعوامل مؤثر بر تمایل به تسهیم دانش در شبکههای اجتماعی
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 96-71
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر تمایل به تسهیم دانش در شبکههای اجتماعی است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری تحقیق دانشجویان نحصیلات تکمیلی مؤسسات آموزش عالی شهر مشهد ... بیشترحکمرانی بر شبکه های اجتماعی: مدل نگاشت شناختی ذهنی با استفاده از تکنیک استخراج استعاری زالتمن (زیمت)
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 153-97
چکیده
یکی از منابع عمده دانش بشری که نقش مهمی در بقا و سلامت جوامع ایفا میکند دانش حکومتداری و مدیریت عمومی امور است. نظام سیاستگذاری به فراخور فضای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فناورانه حاکم بر عالم، ... بیشترتاثیر بازی های رایانه ای معمایی بر خلاقیت دانش آموزان
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 180-155
چکیده
این مقاله باهدف بررسی تأثیر بازیهای رایانهای معمایی در خلاقیت دانشآموزان پسر ابتدایی انجام شد. روش تحقیق در این پژوهش، شبه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون-پسآزمون با گروه گواه بود، جامعه آماری کلیه ... بیشتربررسی تاثیر محتوای تبلیغات در بازی های دیجیتال بر یادآوری برند در بین بازیکنان بازی های دیجیتال
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 208-181
چکیده
بازیهای دیجیتال جدیدترین رسانه برای تبلیغات در فضای مجازی میباشند و در بین رسانههای دیجیتال برای تبلیغات سریعترین رشد رادارند، در این تحقیق با هدف بررسی تأثیر محتوای تبلیغاتی در بازیهای دیجیتال ... بیشترنقش رسانه های نوین در تغییر نگرش شهروندان تهرانی نسبت به معلولین
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 236-209
چکیده
یکی از بخش های جامعه که به دلیل نداشتن سلامتی جسمی، همیشه با محرومیت های زیادی چه در استفاده از خدمات عمومی و شهروندی و چه در حضور فعال در جامعه روبرو می باشند، معلولین آن جامعه می باشند. برخوردهای مبتنی ... بیشترتأثیر استفاده از رسانههای نوین بر مدیریت بدن زنان باشگاهی با میانجیگری پذیرش اجتماعی
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 275-237
چکیده
بدن و مفهوم بدن که در تحلیلهای جامعهشناختیِ سنتی غایب بود، امروزه، در قلب جامعهشناسی، زندگی اجتماعی و خودپندارۀ هویتی ما قرار دارد. با گسترش رسانهها و تکنولوژیهای ارتباطی نوین، یکی از مهمترین ... بیشتراثر فعالیت های بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی روی قصد حضور هواداران با نقش میانجی هویت تیمی و رضایت (مطالعه موردی صفحه اینستاگرام استقلال)
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 300-277
چکیده
هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی اثر فعالیت های بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی روی قصد حضور هواداران با نقش میانجی هویت تیمی و رضایت (مطالعه موردی صفحه اینستاگرام استقلال) بود.روششناسی: روش تحقیق توصیفی-همبستگی ... بیشتر..بررسی عوامل تسهیلکننده و بازدارنده بر اشتراک گذاری تجارب سفر در شبکههای اجتماعی
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 324-301
چکیده
شبکههای اجتماعی به دلیل سهولت استفاده بستری مناسب برای برقراری ارتباط بین کاربران فراهم نمودهاند و با سرعت ریادی در زندگی اجتماعی مردم نفوذ کردهاند. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل تاثیرگذار در اشتراکگذاری ... بیشترتأثیرشبکه های اجتماعی مجازی برهویت اجتماعی وسبک زندگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 355-325
چکیده
شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک راه جذاب ارتباطی، مورد استفاده تعداد زیادی از افراد جامعه قرار گرفته است. بنابراین ، مقدار قابل ملاحظه ای از اطلاعات در این سایت ها به اشتراک گذاشته می شود که به طور ... بیشترعوامل مؤثر بر رهبری فکری کاربران شبکه های اجتماعی در ایجاد کنش اجتماعی
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 384-357
چکیده
شبکه های اجتماعی ، ظرفیت های نوینی را به منظور تأثیرگذاری بر کاربران و هدایت آن ها به سوی کنش اجتماعی فراهم کرده اند. هدف پژوهش حاضر، ارائه مدلی از عوامل مؤثر بر رهبری فکری کاربران شبکه های اجتماعی در ... بیشترطراحی مدل پلتفرمی اتاق خبر برای رسانههای داخلی (سازمانهای مطبوعاتی)
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 435-385
چکیده
در این مقاله یک مدل مطلوب برای رسانههای داخلی (سازمان های مطبوعاتی)ایران طراحی و اراِئه شده است.در این پژوهش، با توجه به ماهیت اکتشافی پژوهش از روش گراندد تئوری یا نظریه داده بنیاد استفاده شد. شیوه اجراء ... بیشترلبه تیغ کژکارکرد خبری در فضای مجازی: روایت جوانان شهر یزد از شیوع شایعه در فضای مجازی
دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، صفحه 450-419
